کوروش خسروی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در تهران کارخانه فرسوده‌ای که به بیغوله تبدیل شده بود و پیشتر قلم جوش تولید می‌کرده در هشت سوله به کارخانه نوآوری تبدیل شده و این درحالی است که میراث تاریخی آن نیز حفظ شده است؛ در شهرهای دیگری مثل یزد نیز شاهد چنین اقداماتی بوده‌ایم. وی افزود: کارخانه ریسباف اصفهان می‌تواند به کارخانه نوآوری تبدیل شود و مسئولان قول داده‌اند به کمک بخش خصوصی آن را بازآفرینی کنند؛ البته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز ضمن بازید از این کارخانه وعده‌هایی درخصوص تأمین بودجه مورد نیاز از سوی این معاونت را داده است اما در این میان نیز به حضور شرکت بازآفرینی شهری نیاز داریم تا این پروژه به نتیجه برسد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تحقق این موضوع نیاز به هماهنگی‌های بیشتر دارد و از سوی دیگر باید با بانک ملی برای آزاد شدن سند این ملک که در رهن بانک است هماهنگی‌های لازم بشود. وی از اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان درخواست کرد: وضعیت نهایی شرکت ریسباف مشخص شده و روند حضور شرکت بازآفرینی در آن فراهم شود. خسروی همچنین در بخش تذکرات جلسه امروز افزود: مدتی قبل شاهد برپایی نمایشگاهی در شهر کابل افغانستان بودیم که با یک مدیریت هدفمند از سوی مسئولان شهری و استفاده از فرصت برگزاری این نمایشگاه می‌توانست سبب شرکت بهتر شهر اصفهان در آن باشد تا بتوانیم محصولاتمان را در آن نمایش بدهیم. وی تاکید کرد: از شهردار اصفهان تقاضا دارم از مدیرانی که در این مورد کم کاری کرده‌اند توضیح خواسته و موارد را به شورای شهر گزارش دهد.

همچنین در این جلسه، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای الحاق محور تشریفات فرودگاه شهید بهشتی به شهر اصفهان باید اداره مسکن و شهر سازی اقدامات بهتری انجام دهد زیرا این محور شایسته شهر اصفهان نیست و نباید ورودی شهر این گونه باشد. امیراحمد زندآور ادامه داد: بعضی مراکزحاشیه‌ای به اصفهان الحاق شده که از لحاظ ارتباطات شهری وضعیت خوبی ندارند، مردم برای حل مشکلات به شهرداری مراجعه می‌کنند در حالی که پیگیری‌ها باید در اداره راه و شهرسازی باشد. وی تصریح کرد: سوال مهمی که وجود دارد این است که طرح توسعه شهر اصفهان به کجا رسیده و چطور باید توسعه پیدا کند، درواقع باید توسعه افقی و عمودی دراین طرح مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شوند. زندآور اضافه کرد: برای الحاق محور تشریفات فرودگاه شهید بهشتی به شهر اصفهان باید اداره مسکن و شهر سازی اقدامات بهتری انجام دهد زیرا این محور شایسته شهر اصفهان نیست و نباید ورودی شهر این گونه باشد.