بازارهای ایران دیروز هم دوباره خبرساز بودند. دلار در صرافی ملی به ١٤‌هزار و ٧٥٠‌هزار تومان رسید و در بازار آزاد تا نرخ ١٥‌هزار و ٥٠٠ تومان صعود کرد. قیمت هر قطعه تمام سکه هم به مرز ٦‌میلیون تومان نزدیک شد و هر گرم طلای ١٨عیار تا ٦٠٠‌هزار تومان صعود کرد. در بازار خودرو هم پراید بالاخره به قیمت ٧٠‌میلیون تومان  رسید.

جهش‌های بلند طلا و ارز
صرافی‌های تهران می‌گویند که قیمت دلار پس از برگشت ایران به فهرست سیاه FATF شیب تندتری برای صعود گرفته است. فعالان بازار ارز می‌گویند تقاضای اسفندماه و بسته‌شدن مرزهای ایران که مبادی ورود و خروج چمدانی دلار هستند، روی قیمت‌ها تأثیر داشته و البته تصور می‌کنند که نرخ دلار به این زودی کاهشی نمی‌شود.  عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اما معتقد است که افزایش قیمت دلار به دلیل تقاضای سفته‌بازان و دلالان است. این درحالی است که نرخ دلار در صرافی ملی هم جهش‌های بلندی داشته است.  در بازار طلا قیمت‌ها دیروز لحظه‌ای عوض شد. نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلای تهران در این‌باره به تجارت‌نیوز گفته است که با توجه به نااطمینانی‌های اخیر سیاسی و اقتصادی که ناشی از شیوع بیماری کروناست، قیمت طلا ممکن است در روز یکشنبه مجدداً گران شود.
او همچنین توضیح داده است که برخی از کارشناسان بین‌المللی می‌گویند که قیمت اونس جهانی طلا به یک‌هزار و ۸۰۰ دلار می‌رسد و البته این موضوع تحلیل دور از انتظار نیست و با توجه به کُندشدن رشد اقتصادی در دنیا ما هم معتقدیم که در کوتاه‌مدت قیمت اونس جهانی طلا به یک‌هزار و ۸۰۰ دلار خواهد رسید. قیمت طلا در معاملات روزجمعه به بالاترین سطح هفت‌سال گذشته رسید. نگرانی‌ها از احتمال وقوع رکود اقتصادی به ‌دلیل تعطیل‌شدن فعالیت کسب‌وکارها در چین موجب شده، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یابد. در هفته‌ای که گذشت، فلز زرد نزدیک به چهار‌درصد رشد کرد و هر اونس طلا در ساعات پایانی معاملات با قیمت ‌هزار و ۶۴۳دلار معامله شد. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۱ فوریه منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوشبین هستند. برخی از تحلیلگران قیمت‌ هزار و ۸۰۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

پراید ٧٠‌میلیون تومانی شد
همزمان با جهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بازار خودرو هم شانه به شانه این بازارها پیشروی کرد و پراید کانال ۷۰‌میلیون تومانی را فتح کرد. سایر خودرو‌های سایپا هم در روند افزایشی روزهای اخیر تا سه‌میلیون تومان افزایش قیمت را پشت‌سر گذاشته‌اند. کمترین گرانی مربوط به سایناست که دیروز حدود ۶۰۰‌هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده و به ۸۲‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان رسیده است. تیبا صندوقدار نسبت به روز گذشته حدود یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان گران شده و درحال حاضر ۷۷‌میلیون  و ۵۰۰‌هزار تومان خریدوفروش می‌شود.  در بازار دیروز خریدوفروش خودرو، سمند ال‌ایکس با قیمت ۱۰۶میلیون تومان، دنا با قیمت ۱۵۲میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۲۹‌میلیون تومان و پژو پارس با قیمت ۱۲۰‌میلیون تومان به فروش رسید.
علاوه بر این، رانا با قیمت ۱۰۵میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۰۴‌میلیون تومان،پژو ۲۰۰۸ با افزایش ۱۰‌میلیون تومانی با قیمت ۴۶۵‌میلیون تومان و سمند EF۷ با قیمت ۱۱۸‌میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.