اقتصاد بازار: رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مسایل بانکی همچنان یکی از مسایل اصلی فضای کسب و کار اقتصادی کشور است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، امیر کشانی در نهمین جلسه کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان، تصریح کرد: براساس نظرسنجی از فعالان اقتصادی همچنان مسایل بانکی جزو مهمترین مسایل فضای کسب وکار ایران است.
وی افزود: در شرایطی که دولت خواستار کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی است، بانکها به صورت خودمختار نرخ های پیشنهادی به مردم ارایه می می دهند.
رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان از پیگیری کمیسیون نسبت به موضوع کارخانه ریسباف اصفهان خبر داد و گفت: کارگروه ویژه کارخانه های قدیمی اصفهان با حضور دبیران کمیسیون های اتاق با هدف پیگیری تخصصی در این موضوع تشکیل شده است.
نایب رییس کمیسیون با ارایه گزارشی از کنفرانس آیبریج 2016 در بارسلونا، گفت: بسیاری از شرکت هایی که توسط هموطنان مقیم خارج ایجاد و راه‌اندازی شده بودند، علاقمند به حضور در ایران و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان داخلی هستند.
کوروش خسروی افزود: این نوع همکاری‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال مولد در کشور، باعث انتقال فناوری به داخل، ورود شرکتهای داخلی به بازارهای جهانی و احیانا سرمایه‌گذاری مشترک نیز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تعداد این نوع شرکت ها که توسط نسل دوم و سوم ایرانیان مقیم خارج ایجاد می‌شوند، به شدت افزایش یابد و برنامه‌ریزی برای استفاده از این فرصت ضروری به نظر می‌رسد.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در این جلسه با ارایه موضوعی با نام چالش های مدیریت در سده 21، گفت: مهمترین سرمایه یک سازمان اقتصادی، منابع مالی نیست بلکه سرمایه های اجتماعی و انسانی وجود در سازمان است که می تواند آنان را در عرصه های مختلف موفق بدارد.
محسن علامه ایجاد فرهنگ انتقاد در سازمان های متعالی را مهمترین مئولفه موفقیت آنان برشمرد و گفت: انتقاد به تعالی و پیشرفت سازمان از داخل و خارج کمک می کند.
وی تاکید کرد: اطاعت کورکورانه کارکنان و کارشناسان یک سازمان موفقیتی در حدود صفر درصد برای آن سازمان را ایجاد می کند.
مسئول کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه کمیسیون در این جلسه گفت: تقاضا محور بودن پایان نامه های دانشجویی می تواند نقش موثری در برقراری ارتباط دانشگاه و واحدهای صنعتی داشته باشد.
علی قاضی عسگر نبود متدولوژی صحیح بین دانشگاه و صنعت را باعث بروز فاصله بین این دو نهاد اثرگذار جامعه دانست و بیان داشت: نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند این رابطه را تقویت سازد.
حمیدرضا امیدان مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان با ارایه آیین نامه اجرایی شورای انتشارات کمسیون، اظهار داشت: این شورا برای سازمان دهی خرید و چاپ کتاب ذیل کمیسیون تشکیل می شود.
پیام نجفی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اصفهان در این جلسه خواستار جمع آوری نظرات و طرح های پیشنهادی در راستای تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت شد و گفت: برگزاری جشنواره ویژه این طرح ها می تواند منجر به اتخاذ راهکارهایی عملیاتی برای ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت شود.