اقتصاد بازار: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی استان روز به روز به سمت نابودی می روند، گفت: بانک های دولتی و یا خصولتی بیشترین آسیب را به واحدهای تولیدی می زنند و آنها را بدهکارتر می کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، مدیرعامل بانک خاورمیانه که به دعوت انجمن مدیران صنایع اصفهان در جمع برخی از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان حضور یافت و در خصوص برخی از مسائل روز اقتصاد ایران اظهار نظر کرد.
عبدالوهاب سهل آبادی در این دیدار با اشاره به اینکه عمده کارهای صنعتی مهم کشور در این استان متمرکز شده است، اظهار داشت: استان اصفهان با داشتن 8 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، در بحث معادن بسیار غنی است.
به گفته وی، معادنی همچون سرب، مس، طلا و ... در استان اصفهان ذخیره دارند و شاید استان بتواند مشکلات نبود نفت را از طریق معادن برطرف کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه علیرغم پتانسیل بالای معادن متاسفانه تنها 7 درصد اکتشاف داریم و بیش از 50 متر نمی توانیم حفاری کنیم، افزود: این به دلیل به روز نبودن امکانات و تکنولوژی های ما در اکتشافات معدن است.
وی خطاب به مدیرعامل بانک خاورمیانه، گفت: امیدواریم از وجود شما برای احیای معادن اصفهان بهره ببریم.
سهل آبادی همچنین به پیشینه صنعت نساجی در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه این صنعت امروز در استان پویایی ندارد.
وی با اشاره به مالیات بالایی که استان اصفهان در کشور پرداخت می کند، گفت: با این وجود اصفهان از نظر دریافت کمک ها و اعبتارت ملی، در رتبه یکم به آخر قرار دارد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه به وجود قرض الحسنه ها و موسسات مالی و اعتباری بدون مجور در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه منشا بسیاری از این موسسات از استان خراسان رضوی بوده و بعضا آنها و بانک های خصوصی در اصفهان به بدنه صنعت استان آسیب زیادی وارد کرده اند.
وی تاکید کرد: بانک های دولتی و یا خصولتی بیشترین آسیب را به واحدهای تولیدی می زنند و آنها را بدهکارتر می کنند.
سهل آبادی با ابراز تاسف نسبت به اینکه روز به روز واحدهای صنعتی استان در حال نابودی هستند، گفت: تعرضات به معادن، فشارهای مالیاتی و بانکی مهمترین عامل نابودی صنعت استان هستند.
وی خواستار کمک بانک خاورمیانه به صنعت استان و نحوه ارتباط آنها با این بانک شد و افزود: متاسفانه استمهال بانک ها ما را نابود می کند.