اقتصاد بازار: معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شرایط اقتصادی استان اصفهان در وضعیتی است که اغلب واحدها یا باید تعطیل کنند یا در زنجیره صادرات کالا و خدمات قرار گیرند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار امیر کشانی در چهاردهمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: تعطیلی واحدهای تولیدی و فعالیت برخی با 20 درصد ظرفیت شرایط بسیار سختی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده که تقویت و توسعه صادرات تنها راه برون رفت از این وضعیت است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به رشد بیکاری در استان اصفهان، گفت: افزایش نرخ بیکاری نتیجه تعطیلی واحدهای تولیدی و رکود اقتصادی است و بخش دولتی و خصوصی استان با تشویق واحدهای تولیدی به صادرات می توانند زمینه اشتغال جوانان را در بنگاه های اقتصادی تولیدی و بازرگانی فراهم کنند.
وی با اشاره به برگزاری سومین سمپوزیوم جوانان با عنوان صادرات، گفت: در شرایط کنونی اقتصادی هم صدایی هم افزایی جوانان در تمام بخش ها می تواند زمینه صادرات تولیدات داخلی را فراهم کند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه دورهمی معاونت جوانان اتاق بازرگانی، گفت: تشکیل میزهای گفتگو تجاری باعث ایجاد تحرک در نزد جوانان و ایجاد شور و نشاط کاری در فضای جامعه می شود و از این رو این میزگردها با حضور جوانان به صورت ماهیانه برگزار می شود تا آنان با ظرفیت های اقتصادی یکدیگر آشنا و زمینه کارهای گروهی و مشترک ایجاد شود.
دیگر عضو شورای عالی جوانان گفت: به دلیل فشارهای مالیاتی برخی از صادرکنندگان استان اصفهان صادرات خود را در سایر استان ها اظهار می کنند.
مسعود جمالی با اشاره به فعالیت کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان، بیان داشت: رونمایی از سند استراتژیک تجارت استان، همکاری با کمیسیون تجارت اتاق شیراز، برگزاری هفته صادرات، بررسی مسایل و مشکلات حمل و نقل، ارایه طرح یکپارچه تجارت الکترونیک و توسعه صادرات نرم افزار،اعزام هیات تجاری به ویتنام و پذیرش هیات مالزیایی از جمله فعالیت های این کمیسیون طی دو سال گذشته بوده است.