اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان می‌تواند در بخش ماشین آلات صنایع غذایی با پاکستان همکاری نزدیکی برقرار کند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با رایزن بازرگانی سفارت پاکستان، تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن 8 هزار و 500 واحد صنعتی همواره به عنوان یکی از قطب های صنعتی به ویژه در بخش ماشین سازی به شمار می آید و می‌تواند نیاز پاکستان را برطرف کند.
وی اشترکات فرهنگی، دینی و همسایگی را عامل موثر در توسعه و تقویت رابطه اقتصادی ایران و پاکستان برشمرد و گفت: برگزاری نشست های مشترک و اعزام هیات تجاری می‌تواند ظرفیت های اقتصادی دو طرف را شناسایی کند.
سهل آبادی تاکید کرد: روابط اقتصادی دو کشور از دریچه بخش خصوصی گسترش می یابد.
رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در ایران در این دیدار حجم مبادلات تجاری را بسیار اندک دانست و گفت: 300 میلیون دلار حجم تجارت دو کشور است که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های دو طرف می توان آنرا افزایش است.
نذر محمد رانجی با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به پاکستان در ابتدای سال جاری، گفت: مقرر شد حجم تجارت ایران و پاکستان ظرف 5 سال به 5 میلیارد دلار برسد.
وی از پیمان تجارت ترجیحی 340 قلم کالا بین ایران و پاکستان خبر داد و گفت: مذاکره برای ایجاد تجارت آزاد بین دو کشور در دستور کار قرار گرفته است.
رانجی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی خبر داد و گفت: نمایشگاه اختصاصی پاکستان اردیبهشت سال آینده در تهران با هدف توسعه روابط اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.
وی از آمادگی برگزاری توانمندی‌های اختصاصی در شهرهای دو کشور خبر داد و افزود: اصفهان می‌تواند یکی از استان‌هایی باشد که نمایشگاه تخصصی در شهرهای پاکستان برگزار کند.