اقتصاد بازار: بیست و سومین همایش بیمه و توسعه و نهمین دوره بین المللی آن امروز (شنبه) با محوریت «کارکرد و ساز و کار بازار در صنعت بیمه» در سالن همایش برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار بیش از 2500 تن از فعالان داخلی و خارجی صنعت بیمه در این همایش که مصادف با روز بیمه برگزار شده است، گردهم آمده اند تا راه های توسعه این صنعت در ایران را بررسی کنند.
در آیین آغاز به کار این همایش تخصصی، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالرضا همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران و نیز مدیران صنعت بیمه کشور حضور دارند.
در حاشیه برگزاری این همایش قرار است هیات های داخلی و خارجی برای رسیدن به تفاهم های سرمایه گذاری و همکاری های مشترک بویژه در حوزه بیمه اتکایی رایزنی کنند.
«فضای کسب و کار در صنعت بیمه»، «تحلیل ساختارهای بازارهای مستقیم و اتکایی»، « قیمت‌گذاری در بازار»، « نوآوری در محصولات بیمه‌ای»، « تعامل‌ با دیگر بازارهای مالی» و« ورود بیمه‌گران خارجی» محورهای اصلی این همایش است که در پنل های تخصصی مورد تحلیل کارشناسان این صنعت قرار می گیرد.
پرفسور «هنری لوبژه» از دانشگاه ژنو و «الکساندر آنکل» رئیس اجرایی شرکت ارگو، دو سخنران کلیدی این همایش هستند.
از 129 مقاله دریافتی، 16 مقاله برای ارائه در این همایش تایید شده که چهار مقاله به زبان انگلیسی است و در پایان از سه مقاله برتر تقدیر خواهد شد.
در همایش امسال مهمانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، لبنان، ‌سوییس، بلژیک، فرانسه و ژاپن حضور دارند.