نوسان: چطور شد که تصمیم به تولید پوستر دیواری گرفتید. اگر ممکن است از تجربیات خود در این کار برای ما بگویید؟

حدود 17 سال پیش بود که تصمیم به تولید پوستر دیواری گرفتیم. آن زمان ما اولین تولیدکننده این محصول در ایران بودیم و سختی‌های زیادی در ایران متحمل شدیم. زیرا مشتری‌ها با این کار آشنایی نداشتند. در بسیاری از مواقع ناچار بودیم پوستر را رایگان برای آنها تولید کنیم و در صورتی که مشتری می‌پسندید هزینه آن را پرداخت می‌کرد. اما رفته رفته این کار برای مردم ایران جا افتاد و به تعداد تولیدکنندگان آن نیز افزوده شد. هرچند که کارها از لحاظ کیفیت با هم تفاوت دارند.

خوشبختانه ما خیلی می‌توانیم روی کیفیت کارهایمان مانور دهیم. زیرا تصاویر را به جای دانلود از اینترنت خودمان تهیه می‌کنیم. هرچند که ما نیز سال‌های پیش از اینترنت دانلود می‌کردیم اما اکنون حدود 14 سال است که شروع به تولید تصاویر کردیم و از این جهت کارهای ما با کارهای سایر همکاران متفاوت است.

نوسان: اشاره کردید که تصاویر را خودتان تهیه می‌کنید کدام سبک از تصاویر بیشتر مورد پسند متشری‌هایتان است؟

معمولا از تصاویر منظره استقبال بیشتری می‌شود؛ چون آرامش‌بخش است و روح مشتریان را شاد و فضای خانه‌ آنها را بزرگ و سرزنده می‌کند. به این نکته هم اشاره کنم که پوسترهای ما هم قابلیت بزرگ نشان دادن فضای خانه را دارند و هم قابلیت کوچک نشان دادن فضای خانه را. یعنی با نصب یک پوستر شلوغ در خانه‌هایی که فضای بزرگی دارند آن خانه به نظر کوچک می‌آید و نیازی به خرید وسایل زیاد برای پر کردن فضای خانه نیست. همچنین با نصب یک پوستر خلوت امکان اینکه فضای خانه بزرگ بنظر برسد نیز وجود دارد.

نوسان: تصاویر منظره که اشاره کردید خودتان تهیه می‌‌کنید از ایران هست یا خارج از ایران؟

بیشتر تصاویر منظره از ایران است. در ایران تصاویر بسیاری زیبایی وجود دارد حتی برخی تصاویر را خودم از کویر عکاسی کردم و بسیار زیبا است. با این وجود از تصاویر کشورهای دیگر نیز استقبال بیشتری می‌شود. دلیل‌اش شاید این باشد که برای پیدا کردن تصاویر خاص و تمیز نیاز به جستجو فراوان و حمایت از عکاسان جود دارد؛ اتفاقی که در ایران خیلی کم پیش می‌آید.

نوسان: بیشترین استقبال از پوستر دیواری در ایران چه ابعادی است ؟

معمولا ارتفاع خانه‌ها 2متر 80 سانتیمتر است و در عرض چهارمتر سایز استاندارد است.

 

نوسان: درحال حاضر بیشترین حجم تولید شما در هر ماه چند رول است؟

به‌طور میانگین در هر ماه حدود 200 رول سفارش داریم. هر رول 50 متر مربع است. البته الان بازار چندان اوضاع خوبی ندارد.

 

نوسان: درحال حاضر ممنوعیت ورود کالا چه تاثیری روی کار شما گذاشته است؟

بدون شک این ممنوعیت‌ها روی کار ما هم تاثیرگذار است. جوهر دستگاه به‌سختی پیدا می‌شود و گاهی تا جوهر دستگاه‌ها ما ترخیص شود یک الی دو ماه دستگاه‌های ما کار نمی‌کنند و می‌خوابند. طی این دوره های زمانی باید حواسمان به دستگاه‌ها باشد تا هد آن خشک نشود. این دستگاهها برای مراقب مکانیزیم خود را دارا می باشند.

 

نوسان: از خارج کشور هم واردات پوستر دیواری وجود دارد؟

ظاهرا وجود دارد اما به صرفه نیست. خاطرم هست در قدیم یک شرکتی بود بنام اشنیگل و کمار که پوستر دیواری با سایز استاندارد وارد می‌کرد؛ اما اگر سایز دیوار شما مطابق آن پوستر نبود مشتری به دردسر می‌خورد. اما خودمان که تولید می‌کردیم به سایز دیوار مشتری تولید می‌کردیم با کیفیت عالی و قیمت مناسبتر تصویر مد نظر آنها تولید و نصب می گردید.

نوسان: پوستر دیواری در ایران معمولا در کدام فضاها کاربرد و استقبال بیشتری دارد؟

در خانه‌ها، شرکت‌ها، دفاتر هواپیمایی، مهدکودک‌ها. به تازگی هم که خیلی مد شده روی سقف نصب می‌کنند و خیلی اتفاق خوب و خوشایندی است. اما بیشترین استقبال در منازل است. این پوسترها با طراحی خاصی که دارند جلوه ای سه بعدی و برجسته ایجاد می کنند که بسیار جالب توجه است و حتی در مواردی به جای مجسمه های گران قیمت و یا دیوارپوش های سه بعدی که هزینه بسیار بیشتری دارند استفاده می شود و جایگزین بسیار مناسبی برای این محصولات گران قیمت می باشد .

نوسان: اشاره به استفاده از پوستر دیواری در مهدکودک‌‌ها کردید ، همانطور که می‌دانید در مهدکودک‌ها سلامت کودکان ار اهمیت زیادی برخوردار است. آیا جوهر و کاغذی که استفاده می‌شود در پوستر دیواری ضامن سلامت کودکان است؟

خیالتان راحت باشد. هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا تمام کاغذها پوشش دارند و مشکلی از بابت این مسئله وجود ندارد.