پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 10 فروردین 1403, 19 رمضان 1445, Friday 29 March 2024
کد خبر: 10295
منتشر شده در دوشنبه, 11 آذر 1398 08:23
تعداد دیدگاه: 0

امی مارتین/ سی‌ان‌بی‌سی

داده‌های ارائه شده از سوی دفتر آمار کار، شرکت‌های تحقیقات بازار و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد ۱۰ صنعت طی سال‌های آینده بالاترین میزان سرمایه‌ها را به خود جذب خواهند کرد و رشد بالاتری نسبت به دیگر صنایع خواهند داشت. فناوری در صدر فهرست قرار دارد. در گزارش موسسه فوندرا آمده است این روزها فناوری در قلب تقریبا همه چیز قرار دارد و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در مجموع عملکرد بالاتری نسبت به صنایع و شرکت‌های دیگر دارند. یک دهه پیش سرمایه‌گذاران و شرکت‌های فناوری عمدتا در ابزارهای ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری می‌کردند و اکنون دنیای شرکت‌هایی که خود را شرکت‌های فناوری می‌نامند، به میزانی قابل‌ملاحظه رشد کرده است.  

شرکت‌های فناوری در صدر

پس از فناوری، دو صنعت سلامت و انرژی جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند. در یک دهه آینده صنعت سلامت یک چهارم کل سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز را به خود اختصاص خواهد داد و بخش انرژی سود ۸ درصدی را کسب خواهد کرد. در ادامه به ۱۰ صنعتی که انتظار می‌رود در یک دهه آینده پرسودترین صنایع باشند اشاره می‌کنیم. نخستین صنعت، صنعت فناوری است. رشد پیش‌بینی شده درآمد این صنعت در یک دهه آینده ۹/ ۱ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۲۹۶ درصد خواهد بود. محاسبات ابری، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و داده‌های انبوه بیشترین پتانسیل رشد را در این صنعت دارند. دومین صنعت، صنعت سلامت است که رشد سود آن در یک دهه آینده ۳/ ۲ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۱۸۵ درصد خواهد بود. فناوری زیستی، مدیریت داده‌های سلامت و سلامت شخصی‌سازی شده، بیشترین ظرفیت رشد را در این صنعت دارند.

انرژی سومین صنعت امیدبخش است. رشد این صنعت در ۱۰ سال آینده بیش از ۸ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۱۱۵ درصد خواهد بود. نفت و گاز، معدن و انرژی‌های تجدیدپذیر بیشترین پتانسیل رشد در این صنعت را خواهند داشت. جایگاه چهارم به صنعت رسانه تعلق دارد. درآمد این صنعت، رشد ۱۰ درصدی خواهد داشت و قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن بیش از ۱۸۶ درصد بالا خواهد رفت. بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی بیشترین پتانسیل رشد را در این صنعت دارند. پنجمین صنعت خرده‌فروشی است که رشد ۲/ ۱ درصدی درآمد را در یک دهه آینده شاهد خواهد بود و قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۱۰۳ درصد بالا خواهد رفت. تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی شخصی‌سازی شده بیشترین پتانسیل رشد را در این صنعت دارند. ساخت‌و‌ساز ششمین صنعت پرسود خواهد بود. رشد درآمد این صنعت ۱۱۳ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن منفی ۱۱ درصد پیش‌بینی شده است. مسکن و زیرساخت‌های بزرگ پرسودترین بخش‌های این صنعت هستند.

هفتمین صنعت پرسود خدمات سفر و هتلداری است که رشد درآمد آن ۴/ ۲ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۲۱۴ درصد پیش‌بینی شده است. هتلداری و ارائه مواد غذایی سالم بخش‌های پرسود این صنعت خواهند بود. هشتمین صنعت، صنعت مالی است با رشد سود ۶/ ۱ درصدی و افزایش ۶۶ درصدی قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن. خدمات مالی آنلاین، فناوری مالی و ارزهای دیجیتال پرسودترین بخش‌های این صنعت هستند. نهمین صنعت، صنعت زمین و ساختمان است. رشد درآمد آن ۶/ ۱ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۵۶ درصد پیش‌بینی شده است. واسطه‌گری آنلاین و خدمات آنلاین طراحی پرسودترین بخش‌های این صنعت هستند. در نهایت حمل‌و‌نقل دهمین صنعت پرسود خواهد بود. رشد درآمد این صنعت ۲/ ۲ درصد و رشد قیمت سهام شرکت‌های فعال در آن ۱۲۵ درصد پیش‌بینی شده است. خودروهای خودران و برقی و شهرهای هوشمند سودده‌ترین بخش‌های این صنعت هستند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید