روسای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان بسیج سازندگی در نشستی مشترک از طریق ویدیو کنفرانس نظرات مدیران استانی دو سازمان را در زمینه همکاری‌های مشترک و بکارگیری از ظرفیت بسیج در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی شنیدند.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها با بیان اینکه حفظ و توسعه منابع طبیعی به عنوان ثروت ملی بدون مردم امکانپذیر نیست اظهار داشت: نماد بارز همراهی مردم نیروهای بسیج هستند که از مردم انقلابی با روحیه جهادی و ایثارگرانه تشکیل شده اند.

 مسعود منصور گفت: بسیج یک نهاد مردمی است و نقش و مشارکت مردم در آن متجلی است و انتظار می‌رود اقداماتی که بسیج در منابع طبیعی انجام می‌دهد از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

وی همچنین افزود: اقدامات حفاظتی، دیده بانی در منابع طبیعی، اطفای حریق و جلوگیری از قاچاق چوب و فراورده‌های جنگلی و مرتعی از جمله مواردی هستند که در همکاری مشترک با بسیج نیازمند تشریفات و انجام مناقصه نیست.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این نشست گفت: بسیج از نیرو و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است و اقداماتی که انجام می‌دهد بدنبال منفعت نبوده و هر اقدامی که در زمینه حفظ منابع‌طبیعی و آب و خاک کشور صورت می‌گیرد در نهایت منافع مردم را به دنبال دارد.

 سرهنگ محمد زهرایی همچنین گفت: نیروهای بسیجی در سراسر کشور برآمده از مردم انقلابی هستند که با روحیه جهادی در مواقع سخت به میدان می‌آیند. باید دست به دست هم بدهیم تا کارهای بر زمین مانده در منابع‌طبیعی هر چه زودتر به انجام برسد.

وی به وجود 700 گروه جهادی بسیج اشاره کرد و افزود: این نیروی عظیم بسیج، کارآمدی و نقش آفرینی زیادی در زمینه ترویج گیاهان دارویی، مبارزه بیولوژیبکی با آفات جنگلی و مدیریت پارک های جنگلی دارند. ضمن اینکه در زمینه بیابان زدایی و ایجاد بادشکن بسیج اقدامات چشمگیری در استان های کویری و بیابانی انجام داده است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به همکاری در طرح بوم سازگان زاگرس و مشارکت فعال در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: 20 هزار صندوق قرض الحسنه و 400 تعاونی از سوی بسیج در سراسر کشور شکل گرفته که در منابع طبیعی نیز می‌تواند این صندوق ها شکل بگیرد و به کمک مردمان محلی بیاید