علیرضا تابش دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از نمایش صدوهفت عنوان فیلم در جشنواره امسال خبر داد که دو فیلم "خداحافظ سینما" و "فیلم شماره 29" ویژه روشندلان و ناشنوایان با هدف تحقق بخشی از مسئولیت اجتماعی عرضه می گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم و کودک و نوجوان، شعار امسال را "هرخانه یک سینما، هرکودک، یک داور" اعلام کرد و گفت: : برگزاری جشنواره سی و سوم به صورت آنلاین تصمیم دشواری بود که در نهایت با تقویت زیرساخت‌های لازم و در پلتفرم‌های مختلف با همفکری تهیه کنندگان آثار کودک و نوجوان، اصحاب رسانه و منتقدان فراهم شد .

وی با ابراز تاسف از درگذشت تعدادی از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری جشنواره سی و سوم در بحران کرونا در جهان را مستلزم شرایط و پروتکل هایی خاص دانست و افزود: وظیفه جامعه فرهنگی در این شرایط، التیام بخش روزهای غم انگیز کرونایی در طیف سنی کودک و نوجوان است تا هنرمندان رسالت ارتقای روانی و اندیشه‌ای در جامعه را فراهم سازند.

تابش گفت: از روز شنبه ۲۷ مهرماه تا دوم آبان ماه به مدت ۶ روز داوران کودک و نوجوان، منتقدان، اهالی رسانه می‌توانند از حساب کاربری خود فیلم‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند. همچنین، داوران کودک و نوجوان جشنواره از شنبه با مراجعه به پلتفرم‌ها پس از تماشای فیلم نظر خود را در بخش داوری ثبت می‌کنند.

وی با بیان آنکه برگزاری کارگاه جشنواره برای ثبت‌نام کنندگان در دو بخش ملی و بین‌المللی به صورت رایگان خواهد بود، افزود: در 6 روز برگزاری جشنواره، بچه ها از سراسر کشور می توانند با خانواده های خود در نظرسنجی مشارکت نمایند. تابش با اشاره به اینکه برنامه‌های جنبی در سامانه قابل مشاهده است، گفت: رویدادهای جنبی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامل شب‌های اصفهان، نشست خبری با صاحبان آثار و نکوداشت دو چهره شاخص سینمایی است که از طریق پلتفرم‌های تیوا به صورت زنده برگزار می‌شود. همچنین، افتتاحیه و اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان هم به صورت زنده به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه، ۲۶ مهرماه با نام کاربری و رمز عبور، بهره‌برداران این دوره به جشنواره لینک می شوند، اظهار کرد: امسال چهارمین دوره المپیاد فیلم سازی نوجوانان از ۲۸ مهرماه طی چهار روز از طریق پلتفرم ادوبی کانکت و مرکز نوآوری صبا در تهران برگزار می‌شود و نوجوانان راه یافته به این جشنواره زیر نظر اساتید کارگاه‌هایی را آموزش می‌بینند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از راه‌اندازی کتابخانه ویدئویی با هدف بازاریابی و معرفی آثار به نمایش درآمده خبر داد که این کتابخانه هم از طریق پلتفرم هاشور برای خرید فیلم به دو صورت قابل دسترسی است.

تابش با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان جشنواره‌ای معتبر و مهمی است، اظهار داشت: از سال گذشته دبیرخانه دائمی این جشنواره با همکاری شهرداری کلانشهر اصفهان در شهر تاریخی اصفهان بنا گذاشته شده است و در تفاهم نامه‌ای شهر اصفهان به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره به ثبت رسید.

وی با صحبت از برنامه ریزی های صورت گرفته با هدف ارتقای جایگاه جشنواره و تعاملاتی که با دبیرخانه صورت گرفته، از برپایی موزه و مرکز اسناد جشنواره بعنوان یک نهاد فرهنگی و ژانر سینمایی خبر داد و آن را از افتخارات و یادگاری‌های مهمی عنوان کرد در اصفهان برپا خواهد شد.

تابش با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان جشنواره‌ای معتبر و مهمی است، اظهار داشت: از سال گذشته دبیرخانه دائمی این جشنواره با همکاری شهرداری کلانشهر اصفهان در شهر تاریخی اصفهان دایر گردید و در تفاهم نامه‌ای شهر اصفهان به عنوان محل دائمی برگزاری این جشنواره به ثبت رسید.

وی در ادامه به پخش یازده فیلم سینمایی در طول 6 روز در محل سینما فرهنگ تهران با حضور تعدادی از عوامل فیلم ها و مخاطبانی که از سوی دبیر جشنواره دعوت می شوند، اشاره کرد که فیلم آرزوی زیبا، بچه گرگ، جزیره فضایی، خورشید، نارنگی و والدین امانتی، بخشی از آانها هستند.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از رشد بیش از 20درصد آثار ارسالی خبر داد و گفت: امسال از 433 فیلم متقاضی ورود به جشنواره، براساس مقررات 325 اثر به جشنواره راه یافته، 101 اثر در بخش ملی و یازده اثر که بصورت فیزیکی نمایش داده می شوند. وی افزود: از مجموع 842 ایده، 27 ایده وارد المپیاد شدند و از مجموع فیلم های ارسالی، 36 فیلم توسط نوجوانان به المپیاد راه یافتند.

علیرضا تابش با اشاره به فراگیری و برگزاری مجازی جشنواره سی و سه، بیان کرد: کودکان متولیدین 84 تا 94 می توانند بصورت رایگان ثبت نام و فیلم ها را تماشا و قضاوت نمایند.