به گزارش اقتصاد بازار، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت اجرای تونل خوانسار-بوئین میاندشت تشریح کرد: این پروژه با توجه به اهمیت محور خوانسار-بویین میاندشت و نقش تونل در افزایش ایمنی تردد، با پیگیری ها و تامین اعتباری که بعمل آمد از اسفند ماه سال گذشته پس از دو سال توقف از سر گرفته شد.

وی افزود: پروژه حفاری و احداث تونل خوانسار یکی از پروژه‌های جهش تولید و شاخص این اداره کل است که ارتباط بین شهرستان خوانسار با شهرستان بوئین‌میاندشت را با توجه به راه دارای توپوگرافی سخت، تسهیل می‌بخشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در این منطقه به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه و لغزندگی شدید مسیر، تکمیل هر چه سریعتر این تونل بسیار ضروری است لذا عملیات اجرایی این پروژه با سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این تونل به عنوان شاهراه غرب استان اصفهان تلقی می‌شود و دومین تونل این استان از نظر بزرگی است، گفت: این پروژه سه استان اراک- اصفهان- خوزستان را متصل می کند و با اتمام آن، مسیر شهرستان‌های غرب استان اصفهان به طرف استان لرستان و خوزستان هموارتر شده و علاوه بر کاهش میزان تردد از گردنه و زمان سفر، موجب افزایش ایمنی در تردد می‌شود.

قاری‌قرآن بیان داشت: قرارداد اولیه تونل خوانسار، به طول ۴۰۲۰ متر شامل یکهزار و 200 متر تونل و دو هزار و 820 متر راه‌های طرفین بود و قرارداد جدید شامل حفاری و تحکیم اولیه پاطاق به طول ۸۰۰ متر و انجام باقیمانده لاینینگ به طول ۱۰۰۰ متر است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: حفاری تونل به اتمام رسیده است و به لطف خدا مطابق با برنامه در تلاش هستیم تا لاینینگ تونل (پوشش یکپارچه بتنی سقف و دیواره‌ها) تا پایان سال تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: عملیات تکمیل ۸۰۰ متر باقیمانده از تونل شهرستان خوانساربه بوئین میاندشت با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است. که احجام انجام شده آن شامل 12هزار و 245 مترمکعب بتن‌ریزی، 328هزار و 226 کیلوگرم آرماتوربندی، 11هزار و 71 مترمربع قالب بندی و 27هزار و 59 کیلوگرم قالب‌گذاری است.