تحریم فرد فرد ایرانیان را نشانه گرفت
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،رئیس جمهوری با بیان اینکه اقدامات دشمنان برای فشار به ملت ایران است و در عین حال عکس‌العمل نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این فشارها افزایش یافته است، تصریح کرد: پایان این نبرد پیروزی ملت خواهد بود، چرا که طرف مقابل ملت نیست و ما نیز با هیچ ملتی نمی‌جنگیم بلکه طرف مقابل ما، عده‌ای سیاستمدار کم تجربه هستند.روحانی افزود: در این طرف نیز فقط گروهی از مسئولان کشور نیستند، بلکه همه ملت ایران یکپارچه در این مبارزه حضور دارند و تحریم دشمنان به طور مستقیم علیه فرد فرد ایرانیان بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد است. رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه دشمنان در این مبارزه علیه ملت ایران، پیروز نخواهند شد، گفت: مصداق این سخنان نیز افتتاح طرح‌های بزرگ در سراسر کشور و همچنین بهره‌برداری از ترمینال باشکوه «سلام» در فرودگاه امام خمینی(ره) است.


ترمینال سلام نماد وحدت ملی
روحانی با اشاره به اینکه ترمینال سلام، عمدتاً ظرف دو سال با تلاش متخصصین، کارگران و مدیران کشور ساخته شده، خاطرنشان کرد: الان شاهدیم که فرزندان ایران با تکیه بر اراده، امید به آینده و عشق به وطن می‌توانند چنین پروژه‌هایی را که قابل رقابت با پروژه‌های مشابه جهانی است، بسازند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه افتتاح ترمینال فرودگاهی با افتتاح‌های دیگر پروژه‌های اقتصادی متفاوت است، ادامه داد: افتتاح ترمینال یعنی حضور صنعت هوانوردی، همکاری بین مدیران فرودگاهی ، نیروی انتظامی، سپاه و همچنین بهره‌مندی از دیگر بخش‌های مختلف که با کمک یکدیگر یک هواپیما به طور امن و سالم در ترمینال پهلو بگیرد و مسافران سالم به مقصد برسند.  رئیس جمهوری تأکید کرد: افتتاح ترمینال فرودگاه امام(ره) به معنای همکاری، تعاون و وحدت بخش‌های مختلف در راه‌اندازی یک پروژه مهم خدماتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشورمان است.


صنعت هوایی سرپا ماند
روحانی اظهارداشت: امروز به‌رغم تحریم و فشار، هواپیماها و صنعت هوایی کشورمان به‌طور منظم در حال فعالیت است و این موضوع برای کشوری که از لحاظ خرید هواپیما، قطعات و تعمیرات هیچ مشکلی نداشته باشند، اقدامی راحت محسوب می‌شود اما در کشور ما به‌رغم همه فشارها و مشکلات، صنعت هوایی کشورمان مشغول فعالیت و تلاش شبانه روزی است. لذا باید از همه بخش‌های هوانوردی کشور قدردانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم، رونق صنعت هوایی کشورمان بوده است، گفت: بعد از توافق هسته‌ای و فضایی که در روابط بین‌الملل ایجاد کردیم توانستیم پس از چند 10 سال، تعدادی هواپیمای مدرن و نو وارد کشور کنیم که شاید یکی از آرزوهای مردم عزیزمان بود و این روند می‌توانست ادامه یابد و در مسیر ادامه بود و دولت در پی خرید صدها فروند هواپیما در طول سال‌های آینده به‌منظور رفاه و آسایش مردم و رونق اقتصاد و حمل و نقل کشور بود.روحانی خاطرنشان کرد: امریکا امروز بر خلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ملت ایران قرار گرفته است اما دست اندرکاران بخش‌ها و حوزه‌های صنعت هوایی، با تلاش‌ها و زحمات خود، این صنعت را سرپا نگه داشته‌اند و از آنان صمیمانه قدردانی می‌کنیم. رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مبارزه واقعی و عملی با بدخواهان و مخالفان پیشرفت ایران، اجرا و افتتاح طرح‌های بزرگ است، گفت: امروز باید عملاً در برابر بدخواهان خود مقاومت کنیم و عمل ما در برابر آنها، تلاش برای رونق اقتصادی است.


تسهیل گردشگری
 روحانی توسعه گردشگری را از اهداف بزرگ دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای رونق اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: بهترین و راحت‌ترین وسیله برای توسعه صنعت گردشگری، پیشرفت روزافزون صنعت هوایی کشور است، چرا که مردم به‌صورت هوایی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقاصد خود در داخل و خارج کشور سفر کنند. رئیس جمهوری افزود: اینکه ایران بتواند مقصد نهایی یا ترانزیت برای هواپیماهای باری یا مسافری باشد، جزو حقوق مردم کشور است و اینکه صدها و هزاران شغل در کنار صنعت هوایی و گردشگری به وجود بیاید و در روند مسافرت مردم تسهیل شود، از جمله حقوق مردم کشورمان محسوب می‌شود و دولت در این راستا گام‌های خوبی طی سال‌های اخیر برداشته است.


توانمندی اقتصادی و توانمندی ترانزیتی
رئیس جمهوری با بیان اینکه توانمندی اقتصادی بخشی از اقتدار ملی محسوب می‌شود، گفت: در مسیر توانمندی اقتصادی، توانمندی ترانزیتی نیز اهمیت دارد تا بدین وسیله بتوانیم میلیون‌ها تن کالا را از مسیرهای ترانزیتی کشور عبور دهیم و این ارتباط و اتصالی است که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن مبارزه کند. دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان و بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می‌رود بسیار حائزاهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می‌رود.


تلاش‌های ناموفق امریکا
رئیس جمهوری با اشاره به تلاش‌های ناموفق امریکا برای قطع ارتباط ایران با دنیا تأکید کرد: باوجود تلاش‌های امریکا، مسئولان ایرانی در تمام اجلاس‌های بین‌المللی می‌درخشند و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها خوب است و اگر شرکتی در دنیا به‌دلیل فشارهای امریکا نمی‌تواند با ما همکاری کند این موضوع را با تأسف اعلام و امریکا را محکوم می‌کند. دکتر روحانی با تأکید بر اینکه در تقابل با امریکا، کشورهای جهان از ایران تجلیل می‌کنند، ادامه داد: ایران به امضا، عهد و توافق‌های بین‌المللی وفادار بود و این طرف مقابل بود که همه توافق‌ها و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت و اکنون همه دنیا امریکا را به‌عنوان کشور متخلف، عهدشکن و برخلاف مقررات انسانی می‌شناسند و معترف هستند. وی با بیان اینکه اگر بانک و شرکت‌های خارجی در همکاری با ایران دچار مشکل هستند، در حقانیت ما کسی تردید ندارد، تصریح کرد: این نقطه ارزشمند تاریخی برای ایران است که در مقابله با یک ابرقدرت به گونه‌ای از لحاظ سیاسی و حقوقی حرکت کرده که کسی ما را محکوم نمی‌کند و این یک موفقیت مهم است.


مثبت شدن رشد منفی
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه به‌رغم تحریم‌ها حرکت‌های خوبی در بخش اقتصادی در کشور انجام شده است، افزود: آمارهای سه ماهه نشان می‌دهد به‌رغم رشد منفی اقتصادی تا پایان سال رشد مثبت خواهد شد و برای پروژه‌های عمرانی برای سال‌جاری بودجه‌های لازم در نظر گرفته شده است و در سه ماهه اول سال با پرداخت این اعتبارات حرکت‌های خوب عمرانی ادامه خواهد داشت.
کارمندان خانه دار می‌شوند
رئیس جمهوری همچنین به طرح وزارت راه و شهرسازی برای خانه دار شدن کارمندان دولت اشاره کرد و گفت: کارمندان از روز اول استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا 10 سال پس از استخدام، صاحب منزل خواهند شد و مراحل آماده‌سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.



بـــرش
آغاز پروازها در ترمینال سلام از اول تیرماه

حسن روحانی رئیس جمهوری ضمن افتتاح ترمینال «گالری سلام» شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، از بخش‌های مختلف این ترمینال بازدید کرد. با افتتاح ترمینال گالری سلام برای اولین بار پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.همچنین در این مراسم، فعالیت هسته پیشران منطقه آزاد تجاری- صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از این ترمینال به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر روحانی آغاز شد. این ترمینال با دانش و فناوری داخلی و فعالیت پنج شرکت دانش بنیان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و با صرفه‌جویی ارزی سه میلیون یورویی ساخته شده است و به‌عنوان الگویی برای ساخت سایر ترمینال‌های فرودگاهی کشور قرار خواهد گرفت.محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم افتتاح ترمینال سلام گفت: با افتتاح ترمینال سلام از اول تیرماه پروازها در این ترمینال آغاز خواهد شد.وی ادامه داد: با ارتقای زیرساخت‌ها می‌توانیم آسمان کشور را برای جا‌به‌جایی ۱۰۰ میلیون مسافر چه در حوزه پروازهای عبوری و چه پروازهای ترانزیت آماده کنیم.وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتقای توان داخلی در زمینه فرودگاه‌سازی باعث شد که امکان برداشتن گام برای توسعه ترمینال اصلی شهر فرودگاه امام خمینی(ره) که در فاز اول با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال طراحی می‌شود، مهیا شود.اسلامی افزود: با افتتاح این ترمینال، دو بخش ترمینال یک که برای پروازهای خارجی استفاده می‌شد، به پروازهای داخلی اختصاص داده می‌شود.برای برقراری پروازهای حج از این ترمینال استفاده خواهد شد.