اقتصاد بازار: با اقدام به موقع همکاران منطقه اصفهان، نشتی خط لوله 30 اینچ مارون به اصفهان در محدوده شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری کنترل شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان مدیر منطقه با اعلام این خبر اظهار داشت: نشتي اين خط كه در پی بارندگی های 48 ساعت گذشته و رانش زمین در این منطقه صورت گرفت، با اقدام رئیس مرکز انتقال نفت شهید جبار زارع گندمکار، در ساعات اولیه شناسایی شد و با اعزام بموقع نیروهای عملیاتی؛ تعمیرات خط، HSE، حراست و بهره بردار، خط انتقال متوقف و با بستن شیرهای منتهی به محل حادثه، بلافاصله اقدامات لازم در شرایط اضطراری انجام گرفت و وضعیت نشتی مدیریت و بدون هیچ گونه حادثه ای تحت کنترل قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: نفت خام موجود در این خط لوله با رعایت نکات ایمنی و زیست محیطی در حال تخلیه است و بلافاصله پس از ایمن سازی محیط اطراف نسبت به ترمیم آن اقدام خواهد شد.
مدیر منطقه اصفهان ادامه داد: در راستای ایمن سازی خط لوله فوق الذکر طی مهر ماه سال جاری بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند 12 محدوده از این خط لوله به طول 310 متر تعویض گردید.
بشارتیان خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف 24 ساعت آینده عملیات تعمیر خط لوله آسیب دیده به اتمام برسد و عملیات انتقال از سر گرفته شود.
وی در خصوص علت این حادثه یادآور شد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است و در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.
لازم به ذکر است خط لوله مارون – اصفهان با انتقال روزانه بیش از نیم میلیون بشکه نفت خام یکی از مهمترین خطوط انتقال نفت خام کشور می باشد که ضمن تامین خوراک پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک پالایشگاه های تهران و تبریز، نقش مهمی در تامین سوخت مورد نیاز کشور ایفا می نماید.
گفتنی است خط لوله مارون اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس، رودخانه‌ها و دریاچه سد کارون سه و چهار، صعب‌العبورترین خط لوله انتقال نفت خام کشور است.