اقتصاد بازار: با تلاش شبانه روزی متخصصان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه اصفهان، پس از 80 ساعت توقف، عملیات انتقال نفت از میدان نفتی مارون خوزستان به پالایشگاه اصفهان از سر گرفته شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان، مجتبی بشارتیان مدیر این شرکت اعلام کرد: با 80 ساعت کار شبانه روزی کارکنان این شرکت و ترمیم قسمت آسیب دیده خط لوله، عملیات انتقال نفت خام از خط لوله 30 اینچ مارون خوزستان به پالایشگاه اصفهان از سرگرفته شد.
وی درباره دلیل قطع انتقال نفت، گفت: بر اثر لغزش و رانش زمین ناشی از بارندگی 48 ساعته در محدوده شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری، خط مذکور دچار پارگی شده بود.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان با بیان اینکه به همین دلیل 22 متر از این خط تعویض شد، افزود: در این عملیات که در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور انجام شد، در کوتاهترین زمان ممکن ضمن مدیریت حادثه و با رعایت کامل نکات ایمنی و زیست محیطی و بهره گیری از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، بدون هیچگونه حادثه ای، جریان انتقال نفت خام مارون به پالایشگاه اصفهان از سر گرفته شد.
بشارتیان ادامه داد: بدلیل اهمیت موضوع علاوه بر مشارکت واحدهای مختلف فنی و عملیاتی، تعمیرات خط، ایمنی، ترابری، حراست، مکانیک و غیره، مدیر خطوط لوله و گروهی از مسئولان ستادی شرکت نیز بر این عملیات نظارت داشتند.
وی گفت: با وجود مشکلات ایجاد شده، مردم خوب و صبور منطقه با درک اهمیت و ضرورت ادامه کار این خط انتقال در تامین سوخت مورد نیاز کشور، کمیته بحران استان چهارمحال و بختیاری،فرماندار، بخشدار، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شهرستان اردل، همکاری قابل تقدیری در این زمینه داشتند.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران -منطقه اصفهان گفت: برغم توقف 80 ساعته جریان انتقال نفت از طریق این خط لوله و برای تداوم فعالیت پالایشگاه اصفهان، از لحظه ابتدایی حادثه و از طریق مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان، عملیات انتقال نفت خام از یکی از مخزن های این مرکز به مخازن نفت خام پالایشگاه اصفهان انجام شد تا خللی در تامین خوراک این پالایشگاه مهم کشور وارد نشود.
بشارتیان با اشاره به اقدامات این شرکت برای حفظ ایمنی و پایداری این خط لوله انتقال نفت گفت: کلیه نقاط آسیب پذیر این خط لوله شناسایی و در این زمینه 12 نقطه از آن تعویض و ایمن سازی شد.
گفتنی است؛ نشت نفت از خط لوله 30 اینچ مارون به اصفهان در محدوده شهرستان اردل واقع در استان چهارمحال و بختیاری از جمعه شب باعث توقف انتقال نفت خام به پالایشگاه اصفهان شد.