این مطلب را مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه گفت و افزود: بر این اساس استحصال پساب‌های شهری در تصفیه‌خانۀ PU21 تعریف شد که در حال حاضر با پیشرفت 95 درصدی در مرحلۀ راه‌اندازی کامل است.
علیرضا استکی افزود: باتوجه‌به مشکلات خشکسالی و کم‌آبی رودخانۀ زاینده‌رود، انجام مطالعات مربوط به تعیین منابع پایدار آب و حل مشکل آب شرکت فولاد مبارکه به‌لحاظ کمی و کیفی قراردادی میان فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با موضوع خرید پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان منعقد شد.
وی در تشریح عملکرد این پروژه با بیان این‌که تصفیۀ اولیه پساب‌های جمع‌آوری‌شده در چهار تصفیه‌خانۀ شهرهای زرین‌شهر، مبارکه، صفائیه و ورنامخواست انجام می‌شود، گفت: پساب‌های تصفیه‌شده در ادامه به تصفیه‌خانۀ آب فولاد مبارکه (PU13) هدایت، و پس از آن با خط 600 میلی‌متر به تصفیه‌خانۀ استحصال پساب‌های شهری منتقل می‌شود.
مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه تصریح کرد: فاز اول این پروژه شامل احداث مخزن 3000 مترمکعبی و خط انتقال 600 میلی‌متر در واحد PU13 در اردیبهشت سال 97 به بهره‌برداری رسیده است.
او با تأکید بر این‌که تصفیه‌خانۀ احداث‌شده در این پروژه از به‌روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است، گفت: توجه به استراتژیک بودن این تجهیزات، مقدمات لازم جهت عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی انجام شده تا امکان بومی‌سازی و ساخت آن‌ها در داخل کشور مهیا گردد. استکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مراحل پیش‌راه‌اندازی این پروژه طی شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال جاری به‌طور کامل راه‌اندازی شود.