ازآنجا‌که راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ و سنگین در شرایط فعلی که با مشکلاتی نظیر تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مواجهیم به‌سختی امکان‌پذیر است، ایجاد و یا تقویت صنایع کوچک در شهرستان‌های مختلف بهترین راهکار برای ایجاد فضای تولید و اشتغال است. همچنین نباید از نظر دور داشت که صنایع کوچک از توانایی‌های خاص خود در کمک به صنایع دیگر برخوردارند؛ بنابراین نوسازی و بازسازی صنایع کوچک به همراه تقویت استارت‌آپ‌ها و صنایع روستایی و شهرک‌های صنعتی و همچنین ایجاد مشوق‌هایی برای آن‌ها می‌تواند برای کل چرخۀ صنعت کشور کارگشا باشد.

صنایع کوچک به لحاظ اینکه عمدتا توسط بخش خصوصی تأسیس و اداره می‌شوند از چابکی خاصی برخوردارند و در صورت حمایت می‌توانند تأمین مواد اولیۀ صنایع بزرگ‌تر و همچنین فروش و صادرات بسیاری از کالاهای مهم را با استفاده از ظرفیت‌های بالفعل خود به‌خوبی تسهیل کنند.

صنایع کوچک بهترین محل برای حضور بخش خصوصی است؛ آوردگاهی که اقتصاد و فضای کسب و کار و اشتغال کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیازمند است.

باید در نظر داشته باشیم اطلاع‌رسانی و آگاهی از ظرفیت‌های هریک از این صنایع می‌تواند به حل مشکلات سایر صنایع کمک کند.

فولاد مبارکه با اتخاذ استراتژی بلندمدت درخصوص حمایت از صنایع کوچک و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، شرایطی فراهم کرده است تا این بخش از صنعتگران کشور که خوشبختانه کم‌تعداد هم نیستند، بتوانند با همکاری با فولاد مبارکه و البته با نگاهی بلندمدت و خیالی آسوده از سرمایه‌گذاری مطمئن در کنار بزرگ‌ترین فولادساز کشور، بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه و منطقۀ منا و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ آهن اسفنجی دنیا به کار و فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

وجود 2800 تأمین‌کنندۀ خدمات و کالا با حدود 82 درصد ساخت داخل در زنجیرۀ تأمین فولاد مبارکه، حضور حدود 1000 کارخانه و کارگاه به‌طور مستقیم و 3000 کارخانه و کارگاه به‌طور غیرمستقیم در شبکۀ گستردۀ مشتریان این شرکت و همچنین حمایت این شرکت از معادن کوچک‌مقیاس، مؤید ارادۀ فولاد مبارکه در حمایت و استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های ارزشمند صنایع کوچک و داخلی است.

باشد تا با ‌چنین اقداماتی در سراسر کشور عزیزمان شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد و ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال جوانان باشیم.