اقتصاد بازار: دو نشان برتر جامعه سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی در مراسم بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا به شرکت فولاد مبارکه اعطا شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، رئیس محیط زیست فولاد مبارکه در این مراسم، گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان بر مبنای ارزش های سازمانی و استراتژی بلند مدت خود توجه به حفظ محیط زیست را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
محسن ستاری گفت:شرکت فولاد مبارکه پیش از این نیز در سال 93 موفق به اخذ بالاترین نشان بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا از بین هشت هزار طرح معرفی شده به آن دو نهاد در سطح بین المللی شده بود.
ستاری افزود: استمرار این روند و همچنین اقدامات 10 سال اخیر منجربه دریافت مجدد این جایزه در سطح ملی منجر شد.
وی گفت: طرح جمع آوری پسابهای بهداشتی شهرهای مجاور از نظر میزان سرمایه‌‌‌‌گذاری و آثار بارز آن بر بهبود بهداشت و سلامت جامعه از ظرفیت بسیار مناسبی جهت کسب رتبه ممتاز در سطح بین المللی برخوردار است.
حسین مدرسی‌‌‌ ‌فر مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت فولادمبارکه نیز در این مراسم، به دیدگاه‌ها و دستاوردهای زیست محیطی شرکت فولادمبارکه در یک دهه اخیر اشاره کرد که مورد توجه حاضران و مقامات رسمی کشورهای حاضر قرار گرفت.
مراسم بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا هرساله در یکی از کشورهای جهان برگزار و از بین طرحهای زیست محیطی معرفی شده به این دو نهاد بین المللی بر اساس مدل ارزیابی east که مبتنی بر ارزش گذاری شاخص‌‌‌‌هایی با پیامد اجتماعی، تکنولوژیک، مالی و زیست محیطی ناشی از اجرای طرح زیست محیطی است، ارزیابی می شود.
شرکت های برتر بر اساس رتبه اخذ شده شایسته تقدیر و اعطای نشان در سطح ملی یا بین المللی قرار می‌‌‌‌گیرند .
شرکت ها یا واحد‌‌‌‌هایی که رویکرد مستمر و مؤثری در جهت حفظ محیط زیست منطقه استقرار خود از طریق توسعه و بهبود تکنولوژیک، راهبری و مدیریت مؤثر بر فرایند‌‌‌‌ها یا مشارکتهای مدنی در طرحهای زیست محیطی با جامعه دربرگیرنده خود داشته‌‌‌‌اند، نیز مورد تقدیر و تکریم قرار می‌‌‌‌گیرند.
معرفی الگو‌‌‌‌های موفق در سطح ملی و بین المللی موجب ترغیب سایر شرکت‌‌‌‌ها در جهت همگرایی بیشتر در حفظ محیط زیست می شود.