در نخستین روزهای سال «حمایت از کالای ایرانی» کارکنان شرکت فولاد مبارکه همانند ماه‌های گذشته رکوردی جدید از تولید محصول در نواحی مختلف این گروه را به ثبت رساندند. این شرکت بزرگ فولادساز در سال 96 نیز به رکوردهای قابل توجهی در بخش‌های مختلف دست یافته بود.

با به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های جدید و وارد مدار قرار گرفتن خط‌های تولید جدید در طرح توسعة گروه فولاد مبارکه و همچنین با مجاهدت‌های کارکنان تلاشگر این گروه، شاهد افزایش تولید و عرضه تولید محصول در این گروه و افزایش تولید تا حصول ظرفیت اسمی در خطوط جدید تولید هستیم.
افزایش تولید و فروش ورق در فولاد امیرکبیر کاشان، افزایش تولید کلاف گرم در سبا، افزایش تولید ماهانه آهن اسفنجی در فولاد سپیددشت، افزایش تولید و فروش تختال در فولاد هرمزگان، افزایش تولید گندله در سنگان و در ادامه این مسیر، شاهد رکورد تولید در واحد نورد گرم فنس فولاد مبارکه در ابتدای سال‌جاری و ایام تعطیلات نوروز بودیم.
این گزارش می‌افزاید: کارکنان واحد نورد گرم شرکت فولاد مبارکه در نوروز 97، مشعل این کارخانه را روشن نگاه داشته و با تولید 20 هزار و 104 تن نورد گرم، رکوردی جدید در کارنامه تولیدات این شرکت ثبت کردند.
با کسب رکوردهای تولید در نواحی مختلف گروه فولاد مبارکه اصفهان، نوید تداوم سهم حدود 50 درصدی تولید فولاد کشور در گروه فولاد مبارکه و مهم‌تر از آن تولید کالای باکیفیت ایرانی و محصول ارزش‌آفرین برای صنایع کشور را شاهد هستیم.

برنامه‌های فولاد مبارکه در مسیر اقتصاد مقاومتی
شرکت فولاد مبارکه از شکسته شدن رکوردهای تولید در زیرمجموعه‌های این شرکت خبر می دهد. بهرام سبحانی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی در رابطه با اقدام‌های فولاد مبارکه در این سال اظهار کرد: فولاد مبارکه در سال جدید تأمین نیاز داخل و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت فولاد از جمله صنایع پرمزیت کشور است و وجود نیروهای جوان، دانش فنی بومی، بهره‌مندی از منابع غنی معدنی، در دسترس بودن آب‌های بین‌المللی و وجود منابع فراوان انرژی باعث شده تا توسعه صنعت فولاد به منظور تأمین نیاز داخل و رشد بازارهای صادراتی، از صرفة اقتصادی برخوردار شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در سال 96 و همچنین سال جدید تصریح کرد: با وجود گذشت تنها 2 هفته از آغاز سال جدید، موفقیت‌های مهمی در گروه فولاد مبارکه حاصل شده است. سبحانی در ادامه یادآور شد: در روزهای ابتدایی سال، رکوردهای مهم تولید در شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه از جمله فولاد هرمزگان، فولاد سنگان، واحد فولادسازی مبارکه و فولاد سفیددشت شکسته شد. وی در تشریح جزئیات این اتفاقات خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان در سال 96 موفق به عبور از ظرفیت 1.4 میلیون تن تختال شد که این اتفاق حاصل به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌های هدفمند فولاد مبارکه در این شرکت و تلاش مدیران و کارکنان آن است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توضیح داد: در فولاد سفیددشت نیز برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نتیجه داد و 63 درصد از کل پروژه، تکمیل شد که بیشترین میزان پیشرفت در پروژه‌های فولادی استانی است. سبحانی متذکر شد: دیگر موفقیت زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه در فولاد سنگان و با ثبت رکورد تولید روزانه 13هزار تن محصول ثبت شد که تولید سالانه این واحد را برای اولین بار به 1.1 میلیون تن رساند.
وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های فولاد مبارکه و جوایزی که این شرکت در سال گذشته کسب کرده است، اضافه کرد: همچنین طی مراسمی در شهر پکن، از شرکت فولاد مبارکه اصفهان و 17 سازمان دیگر به عنوان برندگان جایزة سازمان‌های دانشی برتر آسیا (MAKE) در سال 2017 میلادی تقدیر به عمل آمد.

رکوردهای فولاد مبارکه در سال‌جاری
به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، در چهارمین روز بهار 97 تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با تولید 121 ذوب، از مرز ظرفیت اسمی روزانه عبور کردند.
سبحانی در ادامه تأکید کرد: در روز 11 فروردین نیز تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با تولید 122 ذوب در روز، رکوردی جدید به ثبت رساندند. وی عنوان کرد: این رکوردشکنی‌ها حتی در تعطیلات نیز ادامه داشت و در سیزدهمین روز از سال جدید، رکورد تولید روزانه در نورد گرم به میزان 20 هزار و 104 تن «کلاف گرم» شکسته شد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان تصریح کرد: موفقیت‌های حاصل شده در سال جدید، نوید بخش آغاز سالی پر موفقیت برای فولاد مبارکه و صنعت فولاد کشور است و با به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه فولاد مبارکه در سال‌جاری، این موفقیت‌ها بیشتر نیز خواهد شد.

لازم به یادآوری است که شرکت فولاد مبارکه تا چشم‌انداز تولید فولاد کشور یعنی دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در افق 1404 از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای چشم‌انداز خود در قالب سند طرح جامع فولاد مبارکه در افق 1404 انجام داده است و در راستای این چشم‌انداز، پیشتاز در صنعت فولاد کشور با حفظ حداقل 45 درصد از سهم تولید داخل به‌عنوان سازمانی سرآمد در تولید اقتصادی، کیفیت، فناوری و بومی‌سازی و حضور مداوم در بازار جهانی قرار گرفته است. در مسیر چشم انداز افق 1404 کشور، فولاد مبارکه برنامة تولید 25 میلیون تن فولاد خام را برای خود در نظر گرفته که تا کنون به 3/10 میلیون تن در سال رسیده است؛ البته برنامة قطعی 8/12 میلیون تن نیز در حال اجراست که با بهره‌برداری از دو واحد فولادسازی سفیددشت و فولاد هرمزگان محقق می‌شود. در نهایت با توسعه‌هایی که در منطقه جنوب کشور مدنظر دارد، ظرفیت تولید فولاد خود را به 25 میلیون تن خواهد رساند و در تولید و اشتغال کشور نقش محوری ایفا خواهد کرد.