مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با اشاره به سرمایه گذاری در احداث سد و تونل سوم کوهرنگ در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت، گفت: فولاد مبارکه هزینه های احداث سد و تونل کوهرنگ را در قالب سرمایه گذاری تامین می کند و قرار است طی دو سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

 

بهرام سبحاني، در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید فولاد مبارکه اصفهان، با اشاره به اینکه از نیمه دوم سال 92 بعد 22 سال دوباره به فولاد مبارکه بازگشتم، اظهار کرد: در این مدت هر آنچه در توان داشتم برای سربلندی فولاد و جمهوری اسلامی به خدمت گرفتم.

وی با تاکید بر اینکه روند افزایش تولید فولاد خام در فولاد مبارکه افزایشی بود، افزود: تولید 7 میلیون تن فولاد در سال 92 به 9 میلیون 450 هزار تن در سال 96 افزایش یافت و در شش ماه نخست امسال نیز شاهد افزایش بیش از 30 درصدی تولید فولاد در این مجموعه بودیم.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه طی سه سال گذشته عملکرد واحدهای مختلف فولاد مبارکه به دلیل ورود بخش خصوصی به این بخش افزایشی بوده است، تاکید کرد: در این مدت فولاد مبارکه به سمت تولید محصولات کیفی در راستای قطع وابستگی از دیگر کشورها پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 61 نوع محصول کیفی ارائه کردیم که شاخص ترین آنها ورق های آجدار و ورق رویه خودرو است، تاکید کرد: امروز علاوه بر تولید داخل، در صادرات نیز فعال هستیم و فولادهایی با استانداردهای جهانی تولید و صادر می کنیم، هم‌چنین در کنار تولید به ظرفیت نیروی انسانی توجه داریم.

سبحانی کاهش حوادث فولاد مبارکه را یکی دیگر از اقدامات این شرکت عنوان کرد و افزود: معتقدم حادثه، حتی یک مورد هم زیاد است، البته میزان حوادث در فولاد مبارکه از میانگین جهانی پایین تر است و امیدواریم زمانی به صفر برسد.

وی بهره وری نیروی کار در فولاد مبارکه را پاشنه آشیل فولاد مبارکه از زمان فعالیت خود در این شرکت عنوان کرد و گفت: در این خصوص برنامه ای برای اصلاح بهره وری نیروی کار تدوین کردیم تا سهم نیروی انسانی در تولید متعادل شود و توانستیم بدون اضافه کردن نیروی جدید به افزایش تولید دست یابیم.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه داشتن نقشه راه را یکی دیگر از ویژگی های فولاد مبارکه دانست و تاکید کرد: ما پا به پای توسعه فولاد کشور سهم 50 درصدی خود را حفظ کردیم و تا امروز مطابق برنامه پیش رفته ایم، هم‌چنین تا سال 1404 نقشه راه این شرکت مشخص است.

وی با بیان اینکه با افزایش سرمایه موفق به اجرای طرح های توسعه فولاد مبارکه شدیم، تصریح کرد: فولاد مبارکه با 7 هزار و 500 میلیارد تومان یکی از بزرگترین شرکت های بورسی کشور است و حتی در دوران بحران جهانی و داخلی صنعت فولاد از توسعه غافل نبودیم و طی پنج سال گذشته، 7 هزار و 300 میلیارد تومان در گروه های مختلف فولاد مبارکه سرمایه گذاری صورت گرفته که نتیجه آن افزایش تولید و اشتغال است.

سبحانی افزود: در این مدت پروژه های شاخصی در داخل مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سپیددشت و سنگان اجرا شده و طرح هایی نیز در دست اجرا داریم که عمدتا از 50 درصد پیشرفت فیزیکی عبور کرده و تا آخر سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه مصرف آب فولاد مبارکه در این سال ها کاهش یافته است، گفت: پیش از این برای تولید 2.2 میلیون تن فولاد از 40 میلیون مترمکعب آب استفاده می کردیم، اما اکنون برای تولید 7 میلیون تن فولاد از کمتر از 20 میلیون مترمکعب آب استفاده می کنیم.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه متاسفانه بدنمایی می شود که صنعت فولاد همانند اژدها آب می خورد، اظهار کرد: تلاش کرده ایم فولادی با کمترین میزان مصرف آب را در دستور کار قرار دهیم و در این راه عملکرد موفقی داشته ایم، چرا که با صرف کمتر از ۳ مترمکعب آب یک کیلو فولاد تولید کرده ایم که در مقایسه با استاندارد جهانی بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی فولاد مبارکه در سایر حوزه ها، گفت: ساخت ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان، تخصیص۱۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان، همراهی در ساخت موزه دفاع مقدس، آزادسازی کنارگذر غرب به مساحت ۵ هکتار و ... از جمله این اقدامات است.

سبحانی با اشاره به سرمایه گذاری در احداث سد و تونل سوم کوهرنگ در راستای مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه، اظهار کرد: فولاد مبارکه هزینه های احداث سد و تونل کوهرنگ را در قالب سرمایه گذاری تامین می کند و قرار است طی دو سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

وی انتقال 200 میلیون مترمکعب آب شیرین از بندرعباس به اصفهان با سرمایه 10 هزار میلیارد تومان را حرکت دیگر فولاد مبارکه دانست و افزود: این طرح به معنای برداشتن 200 میلیون مترمکعب بار اضافه از زاینده رود است که می تواند در اختیار کشاورزی و صنعت قرار گیرد و قرار است با همراهی هفت شریک بزرگ همچون اتاق بازرگانی، شهرداری، پالایشگاه و ... اجرا شود، این طرح سرمایه گذاری سنگینی است که صندوق توسعه ملی و مدیریت استان وعده همکاری داده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه تمام فعالیت های فولادمبارکه باعث شده این شرکت به جایگاه دهم فولاد جهان دست یابد، اظهار کرد: فولاد مبارکه در ارزیابی بنیاد جهانی EFQM رتبه بالای 600 را کسب کرده که در حد رتبه زرین است.