مدیرعامل شرکت فولاد سنگان از سرمایهگذاری فولاد مبارکه در احداث هفت مدرسۀ ششکلاسه در منطقۀ محروم شهرستان خواف استان خراسان رضوی خبر داد.
در این آئین مهندس سید محسن میرمحمدی مدیرعامل فولاد سنگان تصریح کرد: توجه به مسئولیتهای اجتماعی و توسعۀ منطقه سنگان از برنامههای فولاد مبارکه است و سرمایهگذاری بالغبر ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال از سوی فولاد مبارکه در حوزۀ صنایع معدنی این منطقه مصداق عینی عمل به منویات مقام معظم رهبری و منشأ خیروبرکت برای مردم منطقه است.
وی تسریع در اجرای پروژههای توسعهای و استفادۀ حداکثری از ظرفیتهای ایجادشده در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و همچنین ایفای نقش مسئولیتهای اجتماعی در منطقۀ خواف را از برنامههای مدیریت فولاد مبارکه برشمرد.
میرمحمدی با اشاره به نزدیک شدن زمان بهرهبرداری از پروژههای توسعۀ منطقۀ سنگان بر اهمیت اهتمام هرچه بیشتر مدیران استانی و شهرستانی به همکاری و رفع تنگناهای زیرساختی صنایع تأکید و ابراز امیدواری کرد: بهزودی شاهد بهرهبرداری از یکی از بزرگترین پروژههای کنستانترهسازی در سطح کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن با سرمایهگذاری فولاد مبارکه خواهیم بود.
مدیرعامل فولاد سنگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در شهرستان خواف که در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد، بیش از ۳۰ هزار دانشآموز دچار کمبود امکانات تحصیلی هستند، گفت: بنابر برنامهها و پیشبینیهای صورتگرفته مقرر است با سرمایهگذاری فولاد مبارکه، مدارس مذکور طی حدود ۱۲ ماه ساخته شود تا دانشآموزان عزیز بتوانند در محیطی شایستهتر به تحصیل علم و دانش بپردازند.
بنابر این گزارش، امامجمعۀ شهرستان خواف، حجتالاسلاموالمسلمین شمسیان در جمع مسئولان استانی و شهرستان در مراسم کلنگ زنی مدارس گفت: از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضور و سرمایهگذاری فولاد مبارکه در منطقۀ محروم سنگان و ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است.
همچنین، نمایندۀ مردم شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مجتمع صنایع معدنی سنگان مبارکه علاوه بر کارکردهای فرهنگی-اجتماعی، موجب توسعۀ پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان خواف و منطقۀ سنگان شده است. دکتر محمود نگهبان، از اهتمام، جدیت و تدابیر ارزشمند مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در توجه ویژه به مسئولیتهای اجتماعی و اشتغالزایی در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و گفت: مجتمع صنایع معدنی سنگان مبارکه علاوه بر کارکردهای فرهنگی-اجتماعی، موجب توسعۀ پایدار و رونق اقتصادی در شهرستان خواف و منطقۀ سنگان شده است که از مدیران و کارکنان این مجموعه تشکر و قدردانی میکنیم. وی خاطرنشان کرد: با رویکرد مثبت مدیریت ارشد فولاد مبارکه و اهتمام مدیریت فولاد سنگان و با به بهرهبرداری رسیدن طرحها و پروژههای توسعهای فولاد مبارکه، در آیندۀ نزدیک شاهد رشد و توسعۀ فزایندۀ این منطقه خواهیم بود.
در همین خصوص حجتالاسلاموالمسلمین مروی دادستان خواف نیز تصریح کرد: سرمایهگذاری فولاد مبارکه در منطقۀ سنگان، از عوامل اصلی توسعۀ پایدار و اشتغالزایی در این منطقه است؛ بهویژه اینکه اجرای طرحهای توسعۀ اقتصادی و فرهنگی فولاد مبارکه در منطقۀ سنگان مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است.