پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: چهارشنبه 29 فروردین 1403, 8 شوال 1445, Wednesday 17 April 2024
کد خبر: 10159
منتشر شده در دوشنبه, 04 آذر 1398 00:09
تعداد دیدگاه: 0

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور در نشست رونمایی از اقلام تبلیغاتی برای کشورهای هدف با بیان چالش‌های اصلی گردشگری کشور در ابعاد بین‌المللی همچون پدیده ایران‌هراسی و شرح وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تصمیم گرفتیم با وزارت امورخارجه بسته دیپلماسی فرهنگی را تهیه کنیم و نهایتا در بهمن‌ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با آنها در جهت تبلیغات بازاریابی و معرفی ایران اسلامی امضا کردیم.»  

تیموری افزود: «موضوعات این تفاهم‌نامه شامل استفاده از ظرفیت دفاتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای معرفی گردشگری ایران و استفاده از ظرفیت برگزاری روزهای گردشگری است. همچنین دسترسی به اطلاعات گردشگری که برای فعالیت‌های بازاریابی به آن احتیاج داریم و بحث تدوین اطلاعات بازاریابی برای تعیین کشورها به‌عنوان بازار هدف بلندمدت و کوتاه‌مدت در آن مورد توجه قرارگرفته است.»

وی با بیان اینکه در حال همکاری با حدود ۶۲ دستگاه و نهاد فرهنگی هستیم و بسته فرهنگی در این خصوص در دست تهیه داریم، ادامه داد: «هر رایزن فرهنگی که می‌خواهد به کشور مقصد برود و مستقر شود، با معاونت گردشگری هم‌فکری دارد. با هم‌افزایی این سه دستگاه و نیز با کمک صداوسیما و... می‌توانیم فضا را به سمتی ببریم که چالش‌های اصلی در گردشگری کشور را برطرف کنیم.» معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل ۵۲/ ۵درصد افزایش گردشگر ورودی داشتیم، اظهار کرد: «این موضوع نشانگر آن است که با اینکه از نظر بودجه و اختیارات کمبودهایی وجود داشته است، با همکاری‌هایی که با نهادهای دیگر داشتیم، توانسته‌ایم این ضعف‌ها را پوشش دهیم و به‌سمت رونق روزافزون گردشگری در کشور پیش برویم.» سیدمحمدحسین هاشمی، معاون علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: «نمایندگان فرهنگی ما در سراسر دنیا، نمایندگان رسمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم هستند. در ۱۰۱ موافقت‌نامه فرهنگی که داریم، بخش گردشگری کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ولی از مدتی پیش تحولات مثبتی بین این دو نهاد انجام شده که مورد استقبال سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار گرفته است.»

وی با بیان اینکه معتقدیم یکی از راه‌های گسترش دیپلماسی فرهنگی، برگزاری تورهای فرهنگی در این خصوص است، ادامه داد: «تاکنون بسیاری از کشورهای دیگر آمده و در ایران اقامت داشته‌اند که بسیار در کشورهای خود تاثیرگذار بوده‌اند. ما به کار گردشگری ایمان داریم و آن را بزرگ‌ترین راهبرد در این خصوص می‌دانیم. با حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی که فعال شده بحث گردشگری بسیار مطرح شده و ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات همه مجموعه‌های خود را موظف کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از بودجه خود را به گردشگری اختصاص دهند.»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید