• درباره ما
  • تماس با ما

پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 15 آبان 1404, 15 جمادی‌الاول 1447, Thursday 6 November 2025
  • صفحه اصلی
  • اقتصاد کلان
  • مسکن
  • بورس
  • بازرگانی
  • گردشگری
  • فولاد
  • صنعت
  • اقتصاد شهری
  • بازار
  • اقتصاد بین الملل
کد خبر: 15192
منتشر شده در شنبه, 13 دی 1399 09:01
تعداد دیدگاه: 0
  • چاپ
  • ایمیل
«هوش‌ مصنوعی» چه خدماتی به فعالان توریسم ارائه می‌کند؟

محرک هوشمند بازار گردشگری

توضیحات

یک فعال بازار گردشگری با بیان اینکه «هوش مصنوعی» می‌تواند ذائقه و نیاز گردشگران داخلی و خارجی را برای فعالان این بازار شناسایی کند، استفاده از این ظرفیت دیجیتالی را در توریسم پیشنهاد کرد.  

حسن تقی‌زاده‌انصاری، رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در این باره اعلام کرد: بیماری عالم‌گیر کووید-۱۹ علاوه بر اینکه بر سبک زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشت، تغییر را به یکی از ویژگی‌های اصلی کسب‌وکارهای مختلف به‌ویژه صنعت گردشگری تبدیل کرد. البته تغییر از مدت‌ها پیش و با ظهور فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی آغاز شده بود، اما وضعیت بحرانی کرونا به آن شتاب بیشتری بخشید. اکنون تغییرات و اصلاحات عمده در چشم‌اندازها، راهبردها، اولویت‌ها و فعالیت‌ها اجتناب‌ناپذیر است. الگوهای سنتی بیش از پیش با الگوهای مدرن جایگزین می‌شوند، رویکردها و راهکارها درحال دگرگونی است، جنس چالش‌ها تغییر یافته و به‌طور کلی می‌توان گفت با تغییر پارادایم روبه‌رو هستیم. 

وی با بیان اینکه امروز در دنیا شاهد تحولی عمیق در عرصه‌ فناوری هستیم که از آن به‌عنوان «انقلاب صنعتی چهارم» یاد می‌شود و به گفته‌ مدیرعامل گوگل، تاثیرات هوش مصنوعی مهم‌تر و عمیق‌تر از آتش و برق است،‌ افزود: هوش مصنوعی با ایجاد تحولی عمیق در عرصه‌ فناوری، به تحلیل داده‌ها، انجام فعالیت‌های خلاقانه و پیچیده، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و مدل‌سازی و شبیه‌سازی کمک شایانی کرده و با ارتقای بهره‌وری و بهینه‌سازی خدمات، ارزش‌‌افزوده‌ و مزیت رقابتی بسیار ارزشمندی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌سازد. یکی از رایج‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گردشگری، تحلیل رفتار و نیاز گردشگران، ارائه خدمات متنوع امور مشتریان به‌صورت آنلاین و طراحی «چت‌بات» در هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، موزه‌ها و اماکن تاریخی، مراکز تفریحی و ... است؛ به گونه‌ای‌که در کمترین زمان بدون دخالت انسان می‌توان به کلیه سوالات و درخواست‌های مشتریان پاسخ داد و آنها را راهنمایی کرد و برای خدمات آینده درخواستی گردشگران و افزایش میزان رضایتمندی آنان کاربرد دارد.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران گفت: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی، شناخت نیاز، سلیقه و انتظارات مخاطبان است. این اتفاق به کمک هوش مصنوعی و با مشاهده و تحلیل تعاملات، جست‌وجوها و دیگر فعالیت‌های کاربر در صفحات وب‌سایت، پلت‌فرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد. به‌عنوان مثال، امروزه وب‌سایت‌های گردشگری قادرند براساس جست‌وجو، نحوه‌ تعامل، ورود اطلاعات، محتوای دریافتی و دیگر اطلاعاتی که بین مخاطب و وب‌سایت رد و بدل می‌شود به نیازها، انتظارات و علاقه‌مندی‌های مخاطب پی برده و براساس آن، انواع محصولات و خدمات جذاب را ویژه‌ کاربر شخصی‌سازی و طراحی کرده یا قیمت‌دهی منعطف به‌وی ارائه کنند یا برای تغییر تمایلات در فصل‌های مختلف پیش‌بینی خدمات مورد نیاز را فراهم کنند. همچنین بسیاری از کسب‌وکارهای گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی، انواع داده‌های مالی و تجاری خود را پردازش و ارزیابی کرده و براساس نتایج آن، اقدام به بخش‌بندی مشتریان، قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر، تدوین استراتژی کسب‌وکار و افزایش درآمد و راندمان کاری می‌کنند.

بی‌تردید اهمیت و جایگاه فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم روز به روز فزونی می‌گیرد. هم اکنون هوش مصنوعی دست کم بازار 70 میلیارد دلاری در اختیار دارد و از آن به‌عنوان «آینده همه چیز» تعبیر می‌شود. در گردشگری نیز با توجه به گسترش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی نوین که باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه شده، می‌توان محصولات و خدمات جدیدتر، جذاب‌تر و ارزان‌تری را برای گردشگران تدارک دید و با تبدیل فعالیت‌های سنتی به فعالیت‌های نوآورانه و مدرن، تجربه لذت‌بخشی را در حوزه‌های مختلف گردشگری پیش روی مشتریان قرار داد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

ارسال
لغو
JComments

آخرین اخبار

اصفهان میزبان اختتامیه پنجمین رویداد «نوجوان هوشمند کارآ» می شود
مشارکت در طرح غربالگری سرطان
از هم‌افزایی هوش مصنوعی و نیروی انسانی تا گذار به فولاد سبز
کشف بیش از ۲ میلیون لیتر فراورده‌های نفتی قاچاق در استان اصفهان
پدافند غیرعامل راهی برای حفاظت از انسان و جامعه
تلاش برای رفع چالش تامین نهاده های کشاورزی
نقش جوانان در ساختار اقتصادی نوین
تقدیر از رئیس مجتمع پتروشیمی رجال به عنوان نفر برتر پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی کشور
آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
تقدیر مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از مدیرعامل آبفای استان اصفهان
ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیرعامل
فولاد مبارکه چهل و چهارمین فولادساز بزرگ جهان
اجرای دو طرح «کارورزی و مشوق بیمه‌ای» و «یارانه دستمزد» در استان اصفهان آغاز شد
افتتاح چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق كشور
پلی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات فولادی
چرا قيمت مرغ اوج گرفت؟
كالبدشكافي يك اصلاح
رانت تجار ترجیحی
فرمانده اقتصاد ایران چه کسی است؟
هراس بورس از سقف تاریخی
چهاردهمین رزمایش قطع برق و ارزیابی برق پشتیبان مراکز دارای سطح‌بندی با محوریت تداوم کارکرد
بازده کیفی ۹۵٫۸۷درصد در فولاد مبارکه؛ گامی دیگر در مسیر تعالی و پایداری کیفیت
تجارت خارجی از گمرکات استان اصفهان به یک میلیارد دلار رسید
از کارخانه تا اکوسیستم صنعتی آینده؛ شش جهت‌گیری محوری گروه فولاد مبارکه
خشوئیه؛ جزیره سبز زاینده‌رود با چنار هفت‌صدساله و نقشه راه گردشگری مردم‌محور
  • درباره ما
  • تماس با ما

تمامی حقوق این سایت برای اقتصاد بازار محفوظ است

 

 

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی توسط پونه مدیا