به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، در آیین افتتاحیه مرکز جراحی محدود نگاره در شهرک سلامت اصفهان که باحضور مدیران و مسئولان ذیربط برگزار شد، لزوم حمایت از بخش خصوصی بویژه در بحث درمان، دسترسی به جدیدترین روش های درمانی و تکنولوژی های استاندارد روز بعنوان یک مطالبه و حقوق مدنی شهروندان مطرح گردید.

دکتر مریم طباطبائیان، متخصص جراحی عمومی و سرطان پستان گفت: مرکز جراحی محدود نگاره با همکاری گروهی از پزشکان درداخل و خارج از کشور با هدف تثبیت خدمات سلامت، توسعه و ارائه خدمات با کیفیت بالا و پیشرفته و تحقق توریسم سلامت در اصفهان راه اندازی شده است. وی با بیان اینکه، این مرکز، مجهز به تکنولوژی فوق تخصصی و برترین برندهای روز دنیا است، از همکاری گروه های مختلف جراحان و متخصصان در این زمینه صحبت کرد و آن را فرصتی برای ایجاد قطب گردشگری سلامت در شهرک سلامت اصفهان دانست.

دکتر طباطبائیان از احداث اتاق های عمل هوشمند، سیستم های تاچ پنل اطلاعات بیمار، استریلیزاسیون مرکزی و دیگر امکانات به روز براساس استانداردهای حرفه ای پزشکی در این مرکز نام برد و افزود: این مجموعه حاصل تلاش پزشکان و متخصصانی است که سرمایه گذاری در کشور و خدمت به مردم را انتخاب کردند.

دکتر احسان طالب زاده، متخصص جراحی فک و صورت و رئیس مرکز جراحی محدود نگاره با بیان آنکه ترکیب علم و دانش، تکنولوژی و سرمایه گذاری در این مجموعه می تواند به ارتقای سطح خدمات سلامت کمک نماید، از همت پزشکانی که در این عرصه سرمایه گذاری کرده اند، ابراز قدردانی نمود و گفت: این مجموعه با 3هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بیش از 300نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در طول احداث این مجموعه وجود داشت، از همکاری مجموعه پرستیژلند و حمایت کمیته های تخصصی شهرک سلامت و دیگر دست اندرکاران در این زمینه قدردانی کرد.

در ادامه، ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای شهر اصفهان اظهارکرد: شعار این دوره شورا، "اصفهان شهری برای زندگی" است و مستلزم مولفه های فراوانی است. اکنون، مشکلات زیست محیطی، آب، ترافیک، آلودگی های صوتی، خاک و هوا زندگی را برای شهروندان سخت کرده که تهدیدی نیز برای سلامتی شهروندان است. ولی احداث این مراکز در نقاط حاشیه ای و کم ترافیک می تواند دسترسی مردم به خدمات را سهولت بخشد.

وی فراهم سازی تسهیلات و همراهی با بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: برای حفظ سرمایه ها در داخل کشور که حق این مردم است، در این دوره تلاش می کنیم تا همکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشیم و شاهد احداث چنین مراکزی در دیگر نقاط شهر باشیم.

مسعود صرامی، مدیرعامل پرستیژلند و بنیانگزار شهرک سلامت با ابراز خرسندی از تحقق باور خود در تجمیع سرمایه گذاران و احداث مدرن ترین مراکز درمان در این مجموعه، گفت: با توجه به افزایش جمعیت و ازطرفی رشد بیماری ها، هدف ما در شهرک سلامت، تکریم بیمار است. زیرا تا زمانی که در سلامت هستیم، از ضرورت دسترسی به خدمات درمان غافلیم. وی افزود: تجهیز مراکز درمانی شهرک سلامت به آخرین تکنولوژی روز مانع از این می شود که ترکیه منابع مالی و متخصصان مارا جذب کند.

صرامی با بیان آنکه یازده ابر پروژه ملی را با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی تحویل شهر اصفهان دادیم، از دغدغه ها و مشکلات فراوان در این راه سخن راند و ادامه داد: کسانی که در این زمینه کمک کردند و کسانی که احتمالا بدلایلی به ما یاری ندادند، عملکرد خود را بسنجند و اگر حق مردم را نداده ایم، در حقوق مدنی آنها کوتاهی کرده ایم.

وی در بیان اهمیت حقوق مدنی افراد جامعه، تاکید کرد: با ایجاد الگوهای کوچک و تبعیت بدنه نظام از آنها، نه تنها حقوق مدنی مردم تحقق می یابد، بلکه سرمایه گذاران بعدی با انگیزه بیشتر و تجربه بهتری می توانند پروژه های پیشرفته تری به مردم ارائه دهند.

در ادامه، دکترکامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: بخش خصوصی در 30سال گذشته مغفول مانده، ضمن آنکه بخش دولتی پاسخگوی همه نیازهای مردم باتوجه به اهمیت سلامتی افراد جامعه نیست. وی، احداث پروژه شهرک سلامت و مراکز درمانی پیشرفته در آن توسط بخش خصوصی را ارزشمند دانست.

رئیس نظام پزشکی اصفهان با بیان آنکه مرکز جراحی نگااره از استانداردهای روز دنیا برخوردار است، اظهارکرد: مسئولان استان باید حمایت از بخش خصوصی برای توسعه مراکز پیشرفته و تخصصی درمان را جدی بگیرند. زیرا، وسعت استان، افزایش جمعیت و بیماری ها، لزوم دسترسی به خدمات درمانی در آینده را بعنوان نیاز اساسی جامعه برای ما مطرح می سازد.

فرزانه افسرطه