به گزارش اقتصادبازار و به نقل از خبرنگار فولاد، آیین افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی با حضور ویدئوکنفرانسی تیم ارزیابی، مدیرعامل، معاونین و تنی چند از مدیران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد. محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاحیه ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی اظهار کرد: فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر به‌رغم تمام فشارها و تحریم‌های ظالمانه دست از اهداف خود برای رشد و تعالی سازمانی برنداشته و گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است؛ چراکه فلسفه شکل‌گیری این بنگاه صنعتی براساس پیشرو بودن در صنعت کشور بوده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه صنعت فولاد در هر کشور یکی از پیشران‌های اقتصادی آن کشور قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشران بودن صنعت فولاد در کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت فولاد مبارکه توانسته پیشران اقتصادی کشور باشد.

پیگیری اهداف متعالی

برای تحقق صنعتی سبز
وی با تأکید بر ضرورت توسعه مبتنی بر محیط‌زیست در فولاد مبارکه عنوان داشت: چند روز پیش و درحالی‌که وضعیت کیفی هوای تمامی نقاط کشور آلوده بود، وضعیت کیفی هوای شهرستان مبارکه پاک بود و این امر نشان می‌دهد که فولاد مبارکه با اقدامات خود در زمینه حفظ محیط‌زیست به‌خوبی عمل کرده و اهداف متعالی را برای تحقق صنعتی سبز دنبال کرده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به تصفیه‌خانه‌های موجود در شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: ایجاد تصفیه‌خانه استحصال پساب شهرهای اطراف، ایجاد شبکه انتقال و ساخت تصفیه‌خانه پساب شهری توسط فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری زیاد، به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت تصفیه پساب در کشور و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه پایش پساب، از اقدامات کم‌نظیر این شرکت برای جلوگیری از برداشت آب خام در منطقه است.

پیشرو در صنعت هوشمند کشور
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت قوی شدن کشور گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در حوزه تکنولوژی و نوآوری پیشرو است و با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان انقلاب اسلامی، مسیر تعالی را با سودآوری و افزایش اشتغال پی گرفته است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه در صنعت هوشمند کشور پیشرو است، عنوان کرد: ویژگی برجسته بزرگ‌ترین واحد صنعتی کشور در پیشران بودن خلاصه نمی‌شود، بلکه رویکرد صنعتی هوشمند، سبز و دارای ارزش افزوده همراه با خودکفایی و بومی‌سازی در این سازمان متعالی دنبال می‌گردد.


بومی‌سازی یک الزام است
وی با بیان اینکه بومی‌سازی در فولاد مبارکه یک رویکرد اقتصادی نیست، بلکه یک الزام است، ابراز داشت: این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا درصدد احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در کنار نیروگاه سیکل ترکیبی است که میزان مصرف آب در این نیروگاه به‌اندازه یک دویست و پنجاهم نیروگاه‌های فعلی خواهد بود.

موتور محرک

فناوری و نوآوری کشور
وی تأکید کرد: شرکت فولاد مبارکه با حفظ جایگاه خود در حوزه‌های زیرساختی، ورود به کسب‌وکارهای نوین و ایجاد نوآوری، در نظر دارد به‌عنوان موتور محرک فناوری و نوآوری کشور، نه‌تنها در بخش صنایع فولادی، بلکه در دیگر بخش‌های کشور با سرمایه‌گذاری براساس مدل‌های پیشرفته جهانی درصدد تحقق این مهم باشد. طیب‌نیا در پایان بیان داشت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک، سازگاری با محیط‌زیست را در همه ابعاد این شرکت به منصه ظهور برساند و در این راستا از دانش متخصصان داخلی بهره گیرد.

بنا بر این گزارش محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه اختتامیه ارزیابی تعالی سازمانی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: از نگاه منصفانه و جامع ارزیابان این دوره تشکر می‌کنم. درعین‌حال از لطف خداوند متعال سپاسگزارم که در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که سازمانی متعالی است و این موضوع را لطفی از جانب الهی به خودم و تمام همکارانم می‌دانم. ما در شرکت فولاد مبارکه با تیمی همراه هستیم که با انگیزه، دانا، مطلع و متعهد به سازمان هستند. تعالی این مجموعه نتایج متوازن در همه حوزه‌های مرتبط با سازمان و ذی‌نفعانش را در بردارد. وی با اشاره به جمع‌بندی مقدماتی ارزیابان در جلسه اختتامیه گفت: به توصیه تیم ارزیابی، اولویت ما فقط تولید نخواهد بود و قطعا توسعه پایدار، نوآوری، سرمایه‌گذاری در سرمایه‌های انسانی و تعهد ما به سبز بودن صنعتمان و محیط‌زیست به‌عنوان یک صنعت الگو نیز مدنظر ما خواهد بود. امیدواریم با الگوگیری از بهترین‌ها مسیری را که تا اینجا طی شده نیز در ادامه دنبال کنیم و آموخته‌هایی را که در این دوره ارزیابی داشته‌ایم مدنظر داشته باشیم تا در آینده بیش از پیش مسیر تعالی را طی کنیم و دستاورد ارزشمندی برای فولاد مبارکه کسب کنیم تا افتخاری دیگر بر افتخارات این مجموعه افزوده شود.