در مراسمی که باهدف گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان و خانواده معظم شهدا به میزبانی پالایشگاه نفت سپاهان اصفهان برگزارشد، از سالن تولیدی شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، رئیس هیات مدیره شرکت نفت سپاهان با گرامیداشت هفته بسیج و تکریم رشادت های بسیجیان، فعالیت بسیجیان در تحقق اقتصاد مقاومتی را در راستای منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امروز به میمنت هفته بسیج و در نتیجه تلاش جهادی نیروهای این شرکت، شاهد افتتاح سالن تولیدی شهید سردار سلیمانی در شرکت نفت سپاهان هستیم.

محمد زین العابدینی در صحبت از تحریم ها و جنگ اقتصادی، گفت: فعالیت های جهادی باتوجه به شعار سال و تلاش برای ارتقای کیفی تولید و صادرات محصولات شرکت نفت سپاهان با کار شبانه روزی این مجموعه همواره مدنظر بوده است.

در این مراسم، محمدعلی فلاح مهرجردی، فرمانده بسیج وزارت نفت با گرامیداشت هفته بسیج و تفکر بسیجی، زنده نگه داشتن این تفکر و انتقال به نسل های آینده را مایه استحکام نظام و کشور دانست. وی با اشاره به رشادت بسیجیان و همه نیروها در طول دفاع مقدس، شرایط ناجوانمردانه تحریم ها و نقش اقشار مردم در این زمینه، اظهارکرد: باید فاصله بین دولت و ملت بیش از پیش کم شود. همانگونه که امروز به ساخت موشک با برد 2هزارکیلومتر موفق شده ایم، با وحدت و یکپارچگی می توان در مقابل دشمنان پیروز باشیم.

فرمانده بسیج وزارت نفت با اشاره به رشادت های اصفهان در طول این سالها، اصفهان را ام القرای شهرهای کشور نامید و گفت: در بسیج وزارت نفت برنامه های مفصلی برای توسعه فرهنگ ایثار و شعادت داریم. زیرا با تفکر ایثارگری و پشتوانه مردمی می توانیم موفقیت های بزرگی کسب کنیم.

محمدحسن وفایی، رئیس پالایشگاه نفت سپاهان در تشریح فعالیت پالایشگاه برای روغن سازی گفت: شرک نفت سپاهان در سال 81 با مالکیت صندوق بازنشستگی نفت فعالیت خود را بصورت مستقل آغاز کرد و اکنون می تواند روغن مایع را به روغن موتور وانواع روغن های صنعتی تبدیل کند.

وفایی، ظرفیت پالایشگاه نفت سپاهان را در ابتدای خصوصی سازی، 400هزار تن اعلام کرد و افزود: اکنون به 750 هزارتن افزایش یافته که فراتر از تقاضای بازار داخل است و بخش اعظمی به اروپا، چین، هند و دیگر کشورها صادر می شود. همچنین، برای بهبود کیفیت محصولات درحال اجرای طرح های جدیدی با استفاده از دانش بنیان ها و استانداردهای روز دنیا هستیم تا روغن های گروه 3 را در تولیدات خود داشته باشیم.

مهمدحسن وفایی از پالایشگاه نفت سپاهان بعنوان بزرگترین پالایشگاه غرب آسیا نام برد و گفت: با توجه به کار شبانه روزی پالایشگاه و افزایش ظرفیت، در دسترس بودن مواد اولیه و تکنولوژی، تولید روان کار صنعت که چرخه صنعت را می چرخاند، نیروی انسانی خوب و مورد تایید بودن کلاس استاندارد جهانی شرکت، از عوامل موفقیت این پالایشگاه در ارتقای کیفیت تولید و افزایش صادرات است.

رئیس پالایشگاه نفت سپاهان در اشاره به شرایط تحریم ها، از فشارها و محدودیت های ناشی از تحریم ها سخن راند و افزود: بدلیل اشتراک در مصرف آب، برق و گاز با پالایشگاه اصفهان گاهی دراین زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

در این مراسم، مسعوداحمدی نیا، مدیرکل بنیاد شهید استان اصفهان با بیان آنکه امروز در جنگ اقتصادی تمام عیار به سبکی متفاوت هستیم، گفت: شهدا با آزادمنشی خون خود را در دفاع از کشور به اثبات رساندند و امروز نسل جوان باید با علم و دانش به حوزه تولید وارد شود و کشور را نجات دهد.

احمدی نیا با صحبت از وفاداری 40ساله مردم به نظام با تحمل سختی های جنگ و تحریم، اظهارکرد: ملتی که دارای هویت و مکتب است در مقابل این عوامل شکست نمی خورد و یکی از نمونه های نهادینه شدن فرهنگ بسیجی و ایثارگری، فعالیت شبانه روزی پالایشگاه نفت سپاهان است که باوجود تحریم ها به فعالیت شبانه روزی و ارتقای کیفیت تولید اهتمام می ورزد.

درپایان این مراسم، از خانوده های شهدا، ایثارگران و بسیجیان تجلیل شد.

فرزانه افسرطه