اقتصاد بازار: وزیر سابق ارتباطات گفت: در زمان واگذاری مخابرات شش صفحه‌ نامه نوشتم و نسبت به مشکلات این نوع واگذاری هشدار دادم و اکنون نیز اختلاف نظری در پایین‌بودن تعرفه‌های تلفن ثابت نیست اما موضوع تعرفه و انحصار مخابرات باید همزمان حل شود.
احمد معتمدی عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: اصل کلی تعرفه‌گذاری در دنیا بر این است که قیمت خدمات باید مناسب باشد در غیر این صورت قیمت پایین به صنعت ضرر خواهد زد.
وی گفت: معتقدم که درباره تلفن ثابت باید فکری کرد زیرا تعرفه‌های این بخش حدود 12 سال است که ثابت مانده و اگر تعرفه‌ها از حدی پایین‌تر باشد به نفع مصرف کننده نخواهد بود.
معتمدی توضیح داد: زیرا در این صورت سرمایه‌گذار خرد و عمده رغبت سرمایه‌گذاری در این صنعت را نخواهد نداشت و با نبود سرمایه‌گذاری کیفیت خدمات افت خواهد کرد.
عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: همچنان که هم‌اکنون نیز به دلیل مناسب نبودن تعرفه‌ها، تقریبا تمام شرکت‌های مخابرات استانی به جز شرکت مخابرات استان تهران زیان‌ده شده‌اند.
وی تاکید کرد: در اصل موضوع که تعرفه تلفن ثابت پایین است اختلاف نظری بین وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نیست اما باید در پکیجی (بسته‌ای) منافع شرکت مخابرات و منافع حاکمیت دیده شده و لازم است که به صورت همزمان موضوع تعرفه‌ها و انحصار زیرساخت‌ها که باید در اختیار حاکمیت باشند، حل شود.

وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: هم اکنون زیر ساخت شهرها در اختیار شرکت مخابرات است و هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون همکاری با مخابرات سرویس ارائه کند.
وی یادآور شد: در زمان واگذاری مخابرات نامه‌ای شش صفحه‌ای نوشتم مبنی بر اینکه این نوع واگذاری مشکل ایجاد خواهد کرد.
معتمدی تصریح کرد: آخرین باری که موضوع تعرفه‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی شد زمانی بود که طبق محاسبات هم‌کدسازی تلفن ثابت 15 درصد هزینه مالی به شرکت مخابرات تحمیل کرده بود.
وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: بررسی موضوع تا حدودی آغاز شده است و 2 طرف پیشنهادهایی دارند اما معتقدم سوءتفاهم‌ زیادی بین طرفین وجود دارد و پیش از همه باید این سوءتفاهم‌‌ها برطرف شود. همچنین یکی از ایرادات وزارت ارتباطات به مخابرات، نحوه مدیریت این شرکت است.
منبع: خبرگزاری فارس