اقتصاد بازار: ارزیابی جایزه ملی کیفیتINQA روزهای دوشنبه و سه شنبه 27 و 28 مهر ماه توسط ارزیابان جایزه ملی کیفیت ایران در شرکت مخابرات استان اصفهان صورت می‌پذیرد.
بهزاد کشانی رئیس اداره کیفیت و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات استان اظهار داشت: علیرضا عرفانیان سرارزیاب تیم ارزیابی همراه با سه نفر از ارزیابان جایزه ملی کیفیت ایران در این بازه زمانی دو روزه به ارزیابی شرکت خواهند پرداخت.
وی عنوان نمود: مدل INQA توسط سازمان ملی استاندارد ایران از مدل EFQM اروپا برگرفته شده است و دارای 2 بخش اصلی توانمند سازها و نتایج می باشد.
وی ادامه داد: این مدل در قالب 7 معیار اصلی و 25 زیر معیار بیان شده و مجموع امتیازات 7 معیار، حداکثر هزار امتیاز می‌باشد.
کشانی با بیان اینکه متناسب با میزان امتیاز، هرسازمان یکی ازجوائز اهتمام به کیفیت، اشتهار(1 تا 4 ستاره) و تندیس (برنز،نقره و طلا) را دریافت می‌کند، خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ سازمانی در کشور موفق به کسب تندیس طلا نشده است.
وی تشریح نمود: به منظور ارزیابی معیارهای مدل INQA از منطق RADAR استفاده می‌شود و در این منطق از بررسی نتایجی که شرکت در زمینه های مختلف کسب نموده است به ارزیابی رویکردها، نحوه جاری سازی و ارزیابی بهبودهای انجام شده پرداخته می‌شود.

گفتنی است شرکت مخابرات اصفهان در سال گذشته موفق به کسب اشتهار یک ستاره در ارزیابی جایزه ملی کیفیت ایران و کسب رتبه برتر در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.