اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: فن بازار منطقه ای می تواند بانک اطلاعاتی جامعی برای صاحبان ایده و صنایع و بورس محصولات و خدمات فناورانه باشد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور در نخستین جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای اصفهان، افزود: تقریبا همه بزرگان کشور به این جمع بندی رسیده اند که اصلی ترین چالش کشور، مسائل اقتصادی و اصلی ترین راهکار مقابله با آن نیز اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اهمیت موضوعات دانش بنیان در بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: در صنایع دانش بنیان نیز باید مکانی برای معرفی ایده به صاحبان صنایع برای سرمایه گذاری وجود داشته باشد و فن بازار منطقه ای می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
زرگرپور تصریح کرد: در دنیای امروز اهمیت تعامل میان صنعت و دانشگاه برای تجاری سازی یافته های پژوهشی در راستای تأمین نیازهای علمی و فناوری و کاهش وابستگی به خارج بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: یکی از سازوکارهای پیشرفته برای رسیدن به این مهم ایجاد فضای مناسب کسب و کارهای فناورانه و بازار عرضه و تقاضای فناوری است.
زرگرپور اظهار کرد: فن بازار بعنوان بازار تخصصی مبادله فناوری، نظامی برای ساماندهی، هدایت و رونق بخشی به معادلات انتقال فناوری است و می تواند بعنوان بازار بورس محصولات و خدمات فناورانه باشد.
استاندار اصفهان، اطلاع رسانی درباره فناوری تولید شده، برگزاری دوره های آموزشی و تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و ارائه مشاوره به سرمایه گذاران را از ارکان فن بازار برشمرد.
در این جلسه پیش نویس آیین نامه داخلی شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای استان ارائه و مقرر شد که اعضای این شورا تا دو هفته آینده پیشنهادهای کتبی خود را برای اصلاح آیین نامه به دبیرخانه فن بازار منطقه ای استان ارائه کنند تا در جلسه آتی آیین نامه داخلی شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای استان به تصویب برسد.