پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403, 18 رمضان 1445, Thursday 28 March 2024

اخبار ویژه

اقتصاد کلان

ورود بانك‌ها به توسعه 6 ميدان نفتي
بزرگ‌ترين قراردادهاي نفت ايران با ۱۳ ميليارد دلار سرمایه گذاری و ایجاد 66 هزار اشتغال جدید در يك دهه اخير امضا شد
ورود بانك‌ها به توسعه 6 ميدان نفتي

اقتصاد بین الملل

فرصت‌سازی ژئوپلیتیک فرصت‌سازی ژئوپلیتیک

اقتصاد شهری

جولان گوشت یخ‌زده
صف‌های طولانی خرید گوشت دولتی در بازار؛
جولان گوشت یخ‌زده

بازار

برنده مچ‌اندازی بازارها
کورس سود بانکی و دلار چگونه به پایان رسید؟؛
برنده مچ‌اندازی بازارها

گردشگری

بازرگانی

زنگ ورشکستگی بازرگانان
تشدید تراز منفی تجاری ایران با بخشنامه بانک مرکزی؛
زنگ ورشکستگی بازرگانان
کد خبر: 9616
منتشر شده در چهارشنبه, 01 آبان 1398 00:41
تعداد دیدگاه: 0
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها از زیرزمین‌ها و گاراژها بیرون می‌آیند و مراحل توسعه را طی می‌کنند، گفت: کسب‌وکارهای نوپا جزو مشاغل پول‌ساز کشور هستند.  

به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری روز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه در مراسم راه‌اندازی بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها از زیر زمین‌ها و گاراژها بیرون می‌آیند و داستان مشترکی دارند و بر این اساس مراحل توسعه را طی می‌کنند. وی با بیان اینکه حوزه استارت‌آپ جزو مشاغل پول‌ساز کشور است بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، ادامه داد: اگر در فرهنگ شکست می‌خوریم دلیلش است که شرکت‌های ما با ورود فیلم‌ها، بازی‌ها و نوشت‌افزارهای خارجی با شکست مواجه می‌شوند و بنابراین باید استارت‌آپ‌ها را گسترش دهیم.معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های استارت‌آپی برای توسعه حمایت می‌کند. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از سایت‌های معروف تولید محتوای رسانه‌ای در کشور گفت: این سایت جزو ۱۰۰ سایت پربیننده در جهان است و این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با روش‌های نوین این فضا را توسعه دهیم.

تاثیرگذاری استارت‌آپ‌ها در فضای شهری

در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران نیز گفت: در دوره حاضر در فضای شهری سرمایه‌های ما ساختمان‌ها نیستند، بلکه باید به زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای کسب‌وکار برای فعالان حوزه محتوای دیجیتال توجه کنیم. حناچی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف اقدامات تاثیرگذار خوبی برای توسعه زیست‌بوم نوآوری انجام شده است که در بخش کنترل مدیریت شهری هم می‌توان از آن بهره برد. شهردار تهران گفت: سال ۱۳۹۶ مردم تهران در یک نظرسنجی، ترافیک و آلودگی را مشکل اصلی خود بیان کردند و بعد از آن شاهد بودیم برخی شرکت‌ها در فضای کسب‌وکار دیجیتال سرویس‌های حمل‌ونقل جدیدی همچون دوچرخه را به مردم معرفی کردند و از این طریق بخشی از مشکلات ما حل شد. وی تاکید کرد: استارت‌آپ‌ها با فعالیت‌های هوشمندانه و نوآورانه خود در فضای شهری می‌توانند تاثیرگذار باشند و شهرداری نیز از این اقدامات حمایت می‌کند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار

تحلیل