پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 31 فروردین 1403, 10 شوال 1445, Friday 19 April 2024
کد خبر: 10879
منتشر شده در پنج شنبه, 12 دی 1398 08:34
تعداد دیدگاه: 0

روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که توافق اولیه تجاری با چین را ۱۵ ژانویه در واشنگتن امضا خواهد کرد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان،...

روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که توافق اولیه تجاری با چین را ۱۵ ژانویه در واشنگتن امضا خواهد کرد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان، او در توییتی نوشت که در کاخ سفید به جمعی از «نمایندگان عالی‌رتبه» چینی ملحق خواهد شد. او همچنین گفت پس از آن به چین سفر خواهد کرد تا فاز جدیدی از مذاکرات تجاری را آغاز کند.

در شرایطی که ترامپ تعطیلات خود را در ایالت فلوریدا می‌گذراند، در توییت خود نوشت: ‌«ما در روز ۱۵ ژانویه توافق تجاری بسیار بزرگ و جامع‌مان را با چین امضا خواهیم کرد.» وی افزود:‌«مراسم امضای توافق در کاخ سفید اجرا خواهد شد. مقامات عالی‌رتبه چین در این نشست حضور خواهند داشت. در تاریخی پس از آن من به پکن خواهم رفت، جایی که مذاکرات برای فاز دو آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که لیو هی، معاون نخست‌وزیر و مذاکره‌کننده ارشد چین، برای امضای این توافق به واشنگتن سفر کند. ترامپ به‌تازگی برنامه‌های از پیش تعیین‌شده برای افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را به واسطه پیشرفت در مذاکرات صلح تجاری به حال تعلیق درآورده بود. گرچه متن توافق هنوز علنی نشده است، اما اوایل ماه جاری میلادی طرفین اعلام کردند که چین وعده داده است خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را افزایش دهد و حمایت‌ها از دارایی معنوی را افزایش دهد و همزمان، آمریکا برخی تعرفه‌ها را ملغی کرده است. 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آخرین اخبار