پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: جمعه 10 فروردین 1403, 19 رمضان 1445, Friday 29 March 2024
کد خبر: 11137
منتشر شده در دوشنبه, 30 دی 1398 08:42
تعداد دیدگاه: 0
زوج یاغی از خاندان سلطنتی جدا شدند

کاخ باکینگهام اعلام کرد که دوک و دوشس «ساسکس» دیگر القاب سلطنتی خود را حفظ نخواهند کرد و منابع نزدیک به کاخ باکینگهام می‌گویند که به‌زودی عمده عناوین سلطنتی از آنها پس گرفته خواهد شد. این موضوع پس از آن مطرح شد که هری و مگان خواستار جدایی از خاندان سلطنتی شدند. به گزارش سی‌ان‌ان، پرنس هری و مگان را دیگر نباید عضو خاندان سلطنتی به حساب آورد و گفته می‌شود که وجوه و کمک‌های مالی که اخیرا برای بازسازی محل اقامت خود دریافت کرده‌اند را بازپرداخت خواهند کرد. این رقم ۴/ ۲ میلیون پوند (۳ میلیون دلار) است. کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای گفت: به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه، این زوج ملزم به عقب‌نشینی از وظایف سلطنتی خود از جمله مسوولیت‌های نظامی هستند و دیگر نماینده ملکه به‌حساب نمی‌آیند. در این بیانیه آمده است که هری و مگان دیگر وجوه سلطنتی دریافت نخواهند کرد. در بیانیه کاخ باکینگهام آمده است که از بهار این موارد مشمول اجرا خواهد شد.  

 
فتنه مگان

ملکه الیزابت به همین مناسبت در بیانیه‌ای تصریح کرد: «پیرو چندین ماه بحث و گفت‌وگوهایی که اخیرا بیشتر شده بود، خوشحالم بگویم که به یک دیدگاه سازنده در مورد هری، یعنی نوه پسری‌ام و خانواده‌اش رسیدیم.» او افزود: «هری، مگان و ارچی همواره اعضای دوست‌داشتنی خاندان باقی خواهند ماند.» ملکه انگلستان افزود: «من چالش‌های این مباحث را از دو سال پیش مورد بررسی قرار دادم و از آرزوی آنها برای زندگی مستقل حمایت می‌کنم.» ملکه ادامه داد: «من می‌خواهم از هر دوی آنها بابت خدماتی که در سراسر کشور انجام دادند، تشکر کنم. به مگان هم افتخار می‌کنم که سریع با خانواده سلطنتی هماهنگ و عضوی از آن شد.»یک منبع سلطنتی به سی‌ان‌ان گفت: هری از حمایت‌های نظامی و وجوه مالی محروم خواهد شد. به گفته این منبع، هری و مگان بیشتر اوقات خود را در آمریکای شمالی خواهند گذراند.

خانواده سلطنتی از زمانی که هری و مگان گفتند که از نقش سلطنتی خود عقب‌نشینی خواهند کرد و می‌خواهند زندگی خود را بین سفر به آمریکای شمالی و انگلستان تقسیم کنند، وارد بحث و گفت‌وگو شدند. خبرهای روز شنبه هم پس از آن اعلام شد که کاخ باکینگهام اعلام کرد که در روز دوشنبه گذشته جلسه‌ای در املاک سندرینگهام ملکه برگزار شد. پس از آن جلسه بود که ملکه موافقت خود را بابت این انتقال اعلام کرد، در حالی که هنوز جزئیاتی از این نحوه جدایی منتشر نشده بود. یک منبع به سی‌ان‌ان گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت، مگان در کانادا ماند و در جلسه حاضر نشد.این زوج پیش‌تر در مورد این احتمال که از خاندان سلطنتی خارج خواهند شد، صحبت‌هایی کرده بودند. اما پس از پخش یک سریال مستند در ماه اکتبر که احتمال زندگی کردن هری در خارج از کشور را مطرح کرده بود، فرضیه خروج وی از خاندان سلطنتی بیش از پیش تقویت شد.به‌نظر می‌رسد هری نیز راه مادر خود دایانا را می‌رود. او نیز پس از جدا شدن از همسر خود، عطای القاب سلطنتی را به لقایش بخشید. تاکنون در مستندهایی که از این خاندان پخش شده است، هری بیش از پیش نسبت به این خاندان طغیان‌گر نشان داده شده است. ازدواج وی با یک هنرپیشه دورگه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

حالا اما با تصمیم ملکه، به ۱۰ روز بحران خانوادگی در این کشور پایان داده شد و هری دیگر دارای القاب سلطنتی نیست. توافق اخیر مبنی بر خروج هری از خاندان سلطنتی یکی از دراماتیک‌ترین لحظات زندگی خاندان‌های سلطنتی در این کشور پس از ازدواج پادشاه، ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ با یک زن آمریکایی به نام والیس سیمپسون است که موجبات کناره‌گیری وی از تاج و تخت را فراهم کرد. به نظر می‌‌آید آمریکایی‌ها بیش از هر کشوری نظم و دیسیپلین خاندان سلطنتی انگلیسی‌ها را به هم ریخته‌اند. این در حالی است که اتفاقاتی که مگان و هری رقم زده‌اند، موضوع برگزیت را تحت‌الشعاع قرار داده است. مگان و هری تصمیم گرفته‌اند که بیشتر اوقات خود را خارج از بریتانیا سپری کنند. فعلا آنها در کانادا اقامت دارند و بعد از آن نیز احتمالا به آمریکا سفر خواهند کرد. یکی از مقامات کاخ باکینگهام می‌گوید که البته آنها تا حدی القاب خود مانند دوک و دوشس را حفظ خواهند کرد. هری همچنین به‌عنوان شاهزاده و وارث ششم سلطنت باقی خواهد ماند. اما بنابر توافق، آنها از دیگر القاب عالی‌رتبه خود استفاده نخواهند کرد، برای اینکه دیگر در این خاندان حضور نخواهند داشت.

در این توافق به آنها اجازه داده شده است که از بخش خصوصی درآمد کسب کنند البته به گفته مقامات کاخ باکینگهام هری و مگان تصریح کرده‌اند که هر آنچه جزو ارزش‌های خاندان سلطنتی است را حفظ می‌کنند، چرا که این ترس وجود دارد جنبه تجاری زندگی آنها به این خاندان آسیب برساند. بنا به گفته منابع خبری، به‌رغم اینکه دوشنبه قبل، ملکه با جدایی این دو موافقت کرد اما این جدایی با اکراه صورت پذیرفته است. برخی می‌گویند که این شاید یکی از بحرانی‌‌ترین لحظات خانواده سلطنتی پس از مرگ دایانا، مادر شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام باشد. گزارش شده است هم‌اکنون روابط بین دو زوج در کاخ باکینگهام، ویلیام و کیت با هری و مگان به شدت به تلخی گراییده است. مگان که پس از این وقایع به کانادا بازگشت تا در کنار فرزند خود آرچی باشد، در خانواده سلطنتی به شدت منزوی شده است. این زوج یاغی تقریبا با بیشتر روزنامه‌های زرد بریتانیا رابطه بدی دارند. این رسانه‌ها پیش‌تر وی را بازیگر ۳۸ ساله با پیشینه خانوادگی نه چندان مساعد یاد کرده بودند و به همین علت این بازیگر دو رگه ارتباط خوبی با روزنامه‌های زرد بریتانیا نداشت. یکی از دغدغه‌های فعلی درخصوص این خانواده هزینه مخارج آنها است. یکی از مقامات اما تایید کرد که فعلا شاهزاده چارلز به حمایت مالی از آنها ادامه خواهد داد. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا وی قرار است هزینه‌های زندگی آنها را از عایدی سلطنتی خود بدهد یا نه. تغییر شرایط این دو به آسانی صورت نگرفته است. این دو میلیون‌ها دلار از شاهزاده چارلز کمک خرج دریافت می‌کردند، به‌ویژه اینکه بخشی از این هزینه‌ها به مسائل امنیتی باز می‌گشت. ملکه برای زندگی آنها ملک خود در زمین‌های قلعه ویندسور را اختصاص داده بود و نوسازی این خانه که ۳ میلیون دلار هزینه داشت، با انتقادهای زیادی همراه شد. اما حالا اعلام آنها برای جدایی از این خاندان و بازگرداندن ۳ میلیون دلار در شبکه‌های اجتماعی با بازخورد مثبتی همراه بوده است. پنی جونر، زندگینامه نویس سلطنتی در این‌باره می‌گوید: «افرادی که بابت این هزینه عصبانی بودند، حالا آرام گرفته‌اند». با این حال وی می‌گوید کمی اوضاع قمر در عقرب است، چرا که سرنوشت اینها که نیمی سلطنتی، نیمی خارج از خاندان سلطنتی رقم خورده است، بر ابهامات بیش از پیش می‌افزاید.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید