"لی کاشینگ" چند توصیه در مود زندگی  دارد که رموز موفقیت او نیز هست :

اول: مهم نیست درآمد شما چقدر است آنرا به ۵ قسمت تقسیم کنید.

٪۳۰ هزینه زندگی؛ ٪۲۰ برقرای دوستی و گسترش دایره اشخاص درارتباط؛ ٪۱۵ یادگیری؛ ٪۱۰مسافرت خصوصا خارج از کشور؛ ٪۲۵ سرمایه گذاری

1- هزینه زندگی  ۳۰ درصد

ساده زندگی کنید؛ غذای ساده اما سالم بخورید.

2- 20 درصد برقراری دوستی و گسترش حلقه اطرافیان

در ماه حداقل دو نفر را برای صرف غذا دعوت کنید وهزینه آن ها را بپردازید ، چه کسانی؟ افراد موفق ، ثروتمند ، سخت کوش ، کسانی که به شما درکار کمک می کنند ، شما با کسانی که از شما سخت کوش تر و موفق تر هستند غذا خورده اید؛ این کار را هر ماه انجام دهید ، بعد از یکسال  نفوذ و ارتباطات شما به طرز چشم گیری رشد می کند .

3- یادگیری ۱۵درصد

هر ماه کتاب بخرید ، از آن بیاموزید و استراتژی آن را بکار ببندید و به دیگران هم آموزش دهید با این کار خودتان هم بهتر یاد می گیرید . در دوره های آموزشی شرکت کنید چون علاوه برفراگیری با افراد جدید و همفکرخود آشنا می شوید.

4- مسافرت خصوصاً خارج از کشور ۱۰درصد

حداقل یکبار درسال سفر کنید این کار تجربه شما را افزایش می دهد ، پس از چند سال به کشورهای زیادی سفر کرده اید ، افراد مختلف دیده اید و کسب تجربه شده و خود را شارژ کرده اید ، اره را تیز کرده اید !

5- سرمایه گذاری ۲۵درصد

سعی کنید همیشه پس انداز کنید و از این پول برای سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک استفاده کنید ، مشاغل کوچک ایمن هستند و اگر پول خود را هم از دست دهید زیاد نخواهد بود اما اعتماد به نفس شما بالا خواهد رفت . بعد از چند سال می توانید برای مدت طولانی پس انداز کنید . با این کار قوت قلب شما برای ثبات و کیفیت زندگی را بالا می برد .

دوم: هنگامی بقیه خوابند به سخت کوشی ادامه دهید، ، هنگامی که آنها در مهمانی هستند به یادگیری ادامه دهید وسرانجام آن طور که آرزوی آنها بوده شما زندگی می کنید. باید بطور مداوم شرایطتان بهبود یابد ، کمتر استراحت کنید! اگر بعد از یکسال کار، دستمزد شما بهبود نیافت این شخصیت شماست که بهبود نیافته ، بخاطر یکسال کم کاری باید از خود شرمسار باشید.

سوم: برای روز مبادا پس انداز کنید.

بعد از چند سال تلاش و صرفه جویی ، درآمد اضافه و پس انداز برای روز مبادا خواهید داشت . بدن شما با تغذیه و مراقبت بهتر ، قدرت بیشتری خواهد گرفت ، مهارت های جدیدی فرا خواهید گرفت و از محل پس انداز سال های قبل خواهید توانست خانه و ماشین بخرید و تحصیل با کیفیت برای فرزندانتان مهیا کنید .

چهارم: چگونگی گذراندن وقت تعیین کننده موفقیت است .

براساس یک تحقیق در دانشگاه هاروارد، نحوه گذراندن زمان بین ۱۰ شب تا ۱۲ شب با موفقیت ارتباط دارد. این دو ساعت توسط افراد موفق برای یادگیری ، مطالعه ، فکرکردن ، تامل در خود ، برنامه ریزی ، تعیین و بازبینی استراتژی کسب و کار استفاده می شود. شما نباید از اینکه فقیر هستید هراسان باشید. شما احتیاج دارید بروی خودتان سرمایه گذاری کنید و برخرد و توانمندی خود بیافزایید. شما باید متوجه شوید چه چیز مهم وارزشمند است و باید متوجه باشید برای چه چیزی درحال صرف هزینه هستید . این جوهره ی نظم و انظباط است .

پنجم: حساب شده پول خرج کنید.

همانطورکه در مورد نحوه ی صرف زمان می بایست دقت داشته باشیم در مورد نحوه ی مصرف پول نیز باید اینطور باشیم .  پول باید عاقلانه و هدفمند مصرف شود تا به زندگی معنا ، فراوانی ، زیبایی و لذت بخشد. برای خرید لباس و کالاهای مادی افراط نکنید . آنگاه که ثروتمند شدید به مقداری که دوست دارید می توانید خرید کنید . پولتان را پس انداز کنید و برای آنان که دوستشان دارید گاهی هدیه بخرید و برای آنان توضیح دهید چرا اهل پیشرفت هستید و از اهداف و برنامه های خود برای آنان بگویید. وقتی فقیر هستید با دیگران خوب رفتار کنید و حسابگری نکنید . وقتی فقیر هستید پول خرج کنید تا دیگران هم ببینند و سخاوتمند باشید .

وقتی ثروتمند شدید خودنمایی نکنید ، نباید به عنوان یک ولخرج نامبرده شوید .اکنون چرخه زندگی شما تکمیل شده و به هدف نهایی دست یافته اید ، پس در این مرحله به آرامش و آسایش می رسید. ضروری است که غرور نداشته باشید اما سخاوتمند و فروتن باشید.

ششم: درمواجه با اشتباهات لبخند نزنید و بدون عکس العمل نباشید !

در برابر اشتباهات عکس العمل نشان دهید واز اشتباهات درس بگیرید و خود را مجبور به ادامه حرکت کنید . ساختار ذهنی رو به رشد داشته باشید. هر چه در گذشته اتفاق افتاده ، درگذشته است . اشتباهات گذشته حرکت را از شما نگیرد ،هیچ دلیلی برای گریه بالای سر اشتباهات وجود ندارد ، همه اشتباه می کنند اما آنچه از اشتباهات می آموزید اهمیت دارد. وقتی شما فرصتی را از دست می دهید ، نا امید  نشوید ، هر فرصتی برای شما نیست !

لبخند و شاد بودن را فراموش نکنید !

آنان که توانایی لبخند زدن بهنگام بروز سوتفاهم را دارند نادرند! اما نشانه ای از رشد فکری است. وقتی درمورد شما اشتباهی صورت می پذیرد و با آرامش لبخند می زنید نشانه بخشندگی شماست. وقتی از شما سواستفاده شده و با لبخند پاسخ می دهید نشان از ذهن باز شماست. وقتی درمانده شدید ولی لبخند بر چهره شماست نشانه متانت شماست. وقتی به شخصی که ضعیف تر از شماست توجه نشان می دهید و به او لبخند هدیه می کنید نشانه اعتماد به نفس شما می باشد.

هفتم: رویاهای خود را دنبال کنید .

وقتی به اندازه کافی پول بدست آورید می توانید رویاهایتان را دنبال کنید. وقتی وضعیت معیشت، دیگر برایتان دغدغه نبود، از باقیمانده پولتان برای تحقق رویاهایتان استفاده کنید. بال های رویا را بگسترانید و بدون واهمه رویا پردازی کنید ! مطمعن شوید در حال تجربه یک زندگی فوق العاده هستید ! طراحی زندگی به سبک خودتان هدف نهایی است .

زندگی یعنی تحقق ایده ها و رویاها. زندگی را می شود طراحی کرد ، شغل را می شود برنامه ریزی کرد ، شادی را می شود مهیا کرد. شما باید طراحی را از الان آغاز کنید . وقتی فقیر هستید ، زمان کمتری در خانه بگذرانید و بیشتر در بیرون خانه و در حال تلاش و کوشش باشید و وقتی ثروتمند هستید دقیقا خلاف آنرا انجام دهید.  وقتی فقیر هستید برای دیگران هزینه کنید ، وقتی ثروتمند هستید برای خودتان پول خرج کنید.

منبع: هفته نامه نوسان

https://www.instagram.com/ehsanchelongar/