به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید احمد حسینی نیا با اشاره به آغاز به کار سامانه اصفهان نما برای ارائه خدمات الکترونیک حوزه شهرسازی شهرداری اصفهان به شهروندان از اول اردیبهشت اظهار کرد: این سامانه قابلیت انجام 34 خدمت شهرسازی را دارد و مردم را از مراجعات حضوری متعدد به شهرداری و بخش مرتبط دیگر بی نیاز می کند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر 26 خدمت شهرسازی در مناطق 15 گانه و هشت خدمت تنها در مناطق پایلوت 6، 7 و 12 از طریق این سامانه ارائه می شود که با این حساب در این سه منطقه همه 34 خدمت شهرسازی به صورت الکترونیک انجام می گیرد.

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه به آدرس http://esup.isfahan.ir/isfahannama/ شهروندان به هیچ عنوان و در هیچ مرحله ای نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری و دفاتر پیشخوان را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح می تواند کاهش چشمگیر رفت و آمد در سطح شهر و شفاف سازی بیشتر امور را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: سالانه 60 هزار مراجعه به شهرداری و دفاتر پیشخوان برای استعلام بانک، دفترخانه و حفاری صورت می گرفت که با این روش تمام این رفت و آمدها به صفر خواهد رسید.    

حسینی نیا به 26 خدمتی که در حال حاضر در سایت اصفهان نما و در همه مناطق 15 گانه قابلیت ارائه به شهروندان و مهندسان را دارد، اشاره و تصریح کرد: اخذ جواب استعلام بانک به صورت آنلاین، اخذ جواب استعلام دفترخانه به صورت آنلاین، امکان ثبت نوبت بازدید، کسر ظرفیت آنلاین مهندسین طراح و ناظر، پرداخت عوارض سه درصد امور مهندسین، مشاهده آنلاین پرونده شهرسازی، ورود اطلاعات و مشخصات مالکان آنلاین، مشاهده نقشه های وضع موجود و طرح های تفضیلی و چاپ نقشه بخشی از این خدمات است.

وی ادامه داد: امکان ثبت نوبت بازدید استعلام به صورت آنلاین، جست و جوی آنلاین ملک، پیگیری درخواست های ثبت شده قبلی، تصدیق گواهی صادر شده، مشاهده آراء کمیسیون ماده 100، مشاهده نقشه های سه بعدی شهرنما، اعلام هوشمند ضابطه، ارسال پیشنهادات و انتقادات به صورت آنلاین، دانش نامه ضوابط شهرسازی، اعلام مقدار در مسیر براساس دقت نقشه های 1:2000، محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز و محاسبه زیربنای ساخت در طبقات از دیگر خدمات 26 گانه در همه مناطق 15 گانه است. 

معاون شهرسازی شهرداری اصفهان افزود: همچنین در سایت اصفهان نما محاسبه عوارض و تراکم صدور پروانه ساختمانی، محاسبه و پرداخت بدهی عوارض نوسازی، محاسبه و پرداخت بدهی عوارض صنفی، پیگیری قبوض نوسازی و سوابق پرداختی عوارض نوسازی و صنفی برای همه مناطق 15 گانه اصفهان انجام می شود.

وی بیان کرد: همه آموزش های لازم به کارکنان شهرسازی مناطق داده شده است و از اول اردیبهشت آمادگی انجام کار وجود دارد.  

حسینی نیا به هشت خدمت تخصصی ویژه مهندسان و شهروندان در مناطق پایلوت 6، 7 و 12 هم اشاره کرد و افزود: این خدمات شامل ثبت درخواست آنلاین پروانه ساختمانی، دریافت گواهی پایان کار، دریافت گواهی سفت کاری، ارسال گزارش تخلفات ساختمانی، ارسال گزارشات مرحله ای ایستایی ناظران، تایید آنلاین سفت کاری و پایان کار مهندسان ناظر، ورود اطلاعات نقشه ای آنلاین مهندسان طراح و تکمیل فرم شناسه فنی آنلاین ناظران است.