علیرضا نصراصفهانی، با اشاره به در پیش بودن روز گردشگری، یکی از دغدغه‌های شورای شهر را بحث گردشگری دانست و اظهار کرد: در نطق‌ها و جلسات به اهمیت این موصوع پرداخته شده و طرح اصفهان ۲۰۲۰ با همت و حمایت شهرداری برای رونق شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: در سال ۲۰۱۶ در سراسر جهان هزار و ۳۴۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری بود و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر گردشگر در کشورها جابه‌جا شدند با این حال سهم کشور ما چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر بوده که درآمد حاصل از آن سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار است که به نسبت جهان رقم ناچیزی است.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه این صنعت پاک باید همت بیشتری داشته و از این سنت دنیا به اندازه خود سهیم باشیم، افزود: هر فردی در بخش گردشگری اصفهان سرمایه‌گذاری کند، مورد حمایت شورای شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه با آغاز سال تحصیلی شاهد سرزندگی شهرها باحضور دانش‌آموزان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت، خانواده و وجود الگوهای مناسب، سه رکن یک تمدن هستند که اگر دشمنان به آن هجوم آورند از پای درمی‌آید برای همین است که شاهد هستیم این سه محور مکرر مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد بنابراین باید تلاش کنیم در حد توان خود از این سه محور حفاظت کنیم. وی با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های ابتدائی اول و دوم و متوسطه اول و دوم در اصفهان مشغول به تحصیل خواهند شد، تصریح کرد: آموزش و پرورش در طول تابستان برای سازماندهی مدارس زحمت زیادی را متحمل شدند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه هزینه‌ها در این زمینه، هزینه فایده است و سود از دست رفته تلقی نمی‌شود، ادامه داد: مردم باید به معلمان توجه کرده و فرهنگیان نیز از جایگاه خوبی برخوردار شوند و خود منزلت بخشی رسالت‌های خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

نصراصفهانی با بیان اینکه در اصفهان آثار ارزشمندی را داریم که به آن افتخار کرده و باعث شده اصفهان همانند نگین انگشتری در جهان درخشش داشته باشد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای حفاظت آثار تاریخی انجام شده اما با توجه به وظیفه سنگینی که داریم لازم است با ساز و کار مشخصی یک شهرداری مختص آثار تاریخی در شهرداری اصفهان تشکیل شود. وی وظیفه چنین شهرداری را فقط بررسی آثار تاریخی معرفی و خاطرنشان کرد: در میان وظایف شهرداری این امر مورد غفلت قرار می‌گیرد و لازم است در اصفهان در کنار مبالغ عظیمی که برای حفظ میراث تاریخی می‌شود کار ویژه‌ای برای حجم این آثار انجام دهیم.