اقتصاد بازار: امروز همزمان با سفر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نخستین چاپخانه مدرن اصفهان به صورت رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.
امیر کشانی در گفتگو با اقتصاد بازار در مورد کلیات این چاپخانه اظهار داشت: مجتمع چاپ و بسته بندی نفیس ماتریس بزرگترین چاپخانه چاپ و بسته بندی کشور است که در شهرک صنعتی جی قرار دارد.
وی در مورد میزان سرمایه ای که برای راه اندازی این چاپخانه هزینه شده است، بیان داشت: حدود چهار میلیون یورو سرمایه اولیه ساخت و راه اندازی این چاپخانه بوده که توسط بخش خصوصی تامین شده است.
مدیر عامل مجتمع چاپ و بسته بندی نفیس ماتریس با اشاره به مشکلاتی که در زمان تحریم و عدم همکاری بانکها با سرمایه گذاران در این سالها بر کشور وجود داشته، تصریح کرد: با وجود این مشکلات توانستیم پس از بررسی و نیاز سنجی های لازم بر این مشکلات فائق آمده و پس از چهار سال این چاپخانه را به بهره برداری برسانیم.
وی تاکید کرد: مجتمع چاپ و بسته بندی نفیس ماتریس به عنوان نخستین چاپخانه مدرن اصفهان کار چاپ بسته بندی های صادراتی را به عهده دارد.
کشانی با بیان اینکه همیشه در بحث صادرات مشکل بسته بندی یکی از بزرگترین معضلات به شمار می آید، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این چاپخانه دیگر مشکل بسته بندی محصولات صادراتی در استان اصفهان و در کل کشور برطرف می شود.
وی اضافه کرد: کیفیت بالای بسته بندی های کاغذی و مقوایی تولید شده توسط مجتمع چاپ و بسته بندی نفیس ماتریس و غیر قابل کپی بودن از آن از جمله بزرگترین ویژگی ها و امتیازات این چاپخانه است.
مدیر عامل این چاپخانه مدرن افزود: تمامی تجهیزات و دستگاه های این چاپخانه به روز و از کشور آلمان وارده شده و نیروهای بسیاری برای کار با این دستگاه ها آموزش دیده اند.