در چهل و ششمین برنامه های هرهفته، یک افتتاح شهرداری اصفهان، آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های منطقه 5 شهرداری اصفهان در ناحیه صفه و سپاهان شهر با حضور شهردار و اعضای شورای شهر، نمایندگان ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان، امام جمعه سپاهان شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی در ورزشگاه ولایت سپاهان شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، احمد رضایی مدیر منطقه 5 شهرداری اصفهان که در ناحیه صفه و سپاهان شهر میزبان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه است، با گرامیداشت روز دهیاری ها و شهرداری ها گفت: در 2 سال گذشته همت جدی برای به ثمر رساندن این پروژه ها گذاشتیم و 5 پروژه بزرگ در مرحله کلنگ زنی شامل تصفیه خانه ثانویه سپاهان شهر با احداث منبع انعقاد و لخته سازی و ته نشینی تصفیه خانه تکمیلی بعنوان یکی از بهترین تصفیه خانه های کشور است که بلحاظ تصفیه فیزیکی از طریق میکرودرام و هوادهی، آب مناسبی برای فضای سبز تامین می شود، احداث سالن شماره 2 کوثر با 2 هزارمتر زیربنا و پارکینگ 6 هزارمتری، کلنگ احداث سالن مطالعه در زمینی به وسعت 1400 متر در سپاهان شهر را با اعتبار 300میلیارد ریال هستند. وی در اشاره به پروژه های عمرانی صفه نیزاز ایمن سازی مسیرهای کوهنوردی، احداث معابر کلکسیون گیاهان دارویی صفه، ساماندهی محوطه دایناسورها و پارک وحش، احداث خط انتقال آب، مخازن و اتیستگاه های پمپاژ بهسازی مسیرها و معابر اصلی و قدیمی و سرویس های بهداشتی با اعتبار 35 میلیارد ریال خبر داد و افزود: تفاهم نامه هایی با دانشگاه امیرالمومنین، سپاه صاحب الزمان برای عبور خطوط انتقال آب از کنار مواضع نظامی منعقد کرده ایم.

کرامت، تامین نیاز مردم قبل از تقاضا است

در این مراسم حجت الاسلام صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان با یادی از دهه کرامت، در تعریف کرامت گفت: زمانی دستگیری از مردم قبل از تقاضای انها صورت گیرد، کرامت است و مسوولان و متولیان باید برای تحقق کرامت مردم مبادرت به رفع نیازها و تقاضای مردم قبل از مطرح کردن نیاز نمایند. وی با اشاره به جایگاه انقلابی، استقامت و شهیدپروری مردم اصفهان یادآور شد: در پاسخ به استقامت و مقاومت مردم اصفهان و اینکه همیشه حامی نظام بوده اند، باید با تمام توان به آنها خدمت کرد و امیدواریم برای رفع گرفتاری های اقتصادی و معیشتی مردم که مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، همت بگماریم.

مردم ولی نعمت ما هستند

کورش محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در اشاره به تصمیمات شهرداری و شورا برای عمران و آبادانی شهر، گفت: این تصمیمات مبتنی بر نیازهای مردم و مطالعات اندیشمندانه اتخاذ و اجرا می گردد. وی هدف شورای پنجم را خدمتگزاری صادقانه عنوان کرد و افزود: مدیریت شهری در این دوره با دشواری های زیادی بدلیل تشدید تحریم های ناجوانمردانه و از طرفی کرونا مواجه بوده و این درحالی است که لحظه ای پروزه ها و فعالیت های خود را متوقف نکرده ایم. زیرا معتقدیم که مردم ولی نعمت ما هستند و خدمتگزاری به آنها وظیفه است.

محمدی، راه اندازی بازارهای کوثر و احداث خطوط آبرسانی و دیگر طرح های منطقه 5 را در راستای عوامل محیط زیستی و سهولت دسترسی مردم به خدمات اعلام کرد.

توسعه عمرانی و آبادانی اصفهان در نتیجه تعامل مدیران شهری

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در صحبت از پروژه هایی که در منطقه 5 شهرداری اصفهان افتتاح و کلنگ زنی می شود، از تعامل با نهادها و ارگان های دولتی و غیردولتی در این زمینه خبر داد و افزود: منطقه 5 شهرداری اصفهان دارای پتانسیل و استعداد انجام کارهای بزرگی است. وی آینده سپاهان شهر را بدلیل عبور خط مترو از این مسیر و دسترسی اهالی به قطار سریع السیر عنوان کرد که می تواند حاکی از ظرفیت سپاهان شهر برای اجرای فاز 2 باشد. شهردار اصفهان از عبور حلقه حفاظتی شهر در کنار سپاهانشهر و اتصال این منطقه به همه نقاط شهر، بعنوان مزایای این منطقه نام برد و گفت: اینها در نتیجه علم مدیریت شهری، تعامل و همکاری استانداری، سپاه و ارتش و شهرداری تحقق خواهد یافت.

قدرت الله نوروزی با اشاره به آغاز منطقه 5 شهرداری از پل فلزی، عبور تراموا در این مسیر را اتفاق مهم دیگری ارزیابی کرد و افزود: اگر تصمیم حاکمیت برای انتقال پادگان ها و مراکز نظامی به خارج از شهر عملی شود، امکان ساخت بزرگترین میدان جهان در مجاورت باغ قدیم فرح آباد در منطقه 5 فراهم می گردد و اصفهان می تواند جایگاه با ارزش گذشته های خود را دوباره تجربه کند و علاوه بر اینکه میراث دار گذشتگان باشیم، میراثی برای آیندگان نیز بجا گذاریم

شهردار اصفهان اعلام کرد: مدیریت شهری آمادگی همکاری و پذیرش ایده های اقشار و نهادهای مختلف برای توسعه و پیشبرد اهداف عمرانی و آبادانی شهر را دارد. نوروزی استقبال از سرمایه گذاران و راه اندازی طرح های مشارکتی در اصفهان را حائز اهمیت خواند.