معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قرارداد ۸۵ میلیون دلاری ایران با کشور هندی گفت: هندی‌ها قول داده‌اند اولین سری از تجهیزات مربوطه را که ساخته شده است، تا پایان امسال به بندر چابهار منتقل کنند.

 

ممنوعیت تازه برای صادرات سیب‌زمینی به عراق/ عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: صادرکنندگان تا سه شنبه هفته جاری(26 آبان) از صادرات سیب زمینی به عراق خودداری کنند. وی افزود: نه طرف عراقی بیش از سهمیه مجاز را می‌پذیرد و نه گمرک ایران بدون هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه و اتاق بازرگانی بارهای صادراتی را اظهار خواهد کرد.

 

شرکت هواپیمایی روسیه با صدور اطلاعیه‌ای از برقراری دوباره پرواز مستقیم مسکو- تهران از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه) خبر داد. به‌دنبال بازگشت پروازهای روسیه به ایران، مقررات سفر به این کشور اعلام و مشخص شد گردشگران ایرانی همچنان مجاز به سفر به روسیه نیستند. این پروازها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته و با هواپیماهای سوخوی روسی انجام خواهد شد.

 

لوازم خانگی خارجی موجود در بازار،  قاچاق یا تقلبی است/  مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات: ما هیچ واردات رسمی لوازم خانگی نداریم و اقلام خارجی موجود در بازار یا قاچاق و یا تقلبی است.

 

عرضه ۷۱۱ میلیون دلار در سامانه نیما/ روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: در هفته منتهی به ٢٢ آبان ١٣٩٩، قریب به ٧١١ میلیون دلار به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان و به ارزهای مختلف در سامانه نیما عرضه و به فروش رسید که براساس معاملات انجام شده میانگین نرخ موزون معاملات دلاری حدود ٢۴٩۵٠ تومان بوده است.

 

صعود بیت‌کوین به کانال ۱۶ هزار دلاری/ بیت‌کوین روز گذشته با ادامه حرکت بر روی مدار صعودی از مرز ۱۶ هزار دلار عبور کرد که این کانال قیمتی افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی نسبت به پایین‌ترین قیمت سالانه در ماه مارس است که قیمت این رمزارز به ۳۸۰۰ دلار رسیده بود.