استاد دانشگاه لیسبون پرتغال گفت: نمایشگاه دستاوردهای جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نمونه‌ای عینی از فعالیت اثرگذار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک موسسه پیشرو است.

به گزارش اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فیلیپ کاررا در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی فن‌آفریی شیخ بهایی با تقدیر از شهرک علمی و تحقیقاتی و برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره شیخ بهایی، اظهار کرد: ظرف کمتر از یک سال دوبار از ایران بازدید و با کارافرینان این کشور گفت‌وگو کردم.  


وی افزود: من در مورد چالش‌هایی که مردم ایران با آن سروکار دارند و زندگی و تامین معاش و تاثیر مثبتی که می‌تواهند بر جامعه خود داشته باشند خبر دارم؛ کارآفرینان ایرانی با در نظر گرفتن تمام این عوامل یکی از تاب‌آورترین کارآفرینان جهان هستند اما همچنان دربین آن‌ها امید وجود دارد.  


استاد دانشگاه لیسبون پرتغال تصریح کرد: مردم ایران علیرغم تمام چالش‌ها و موانعی که وجود دارد همچنان نوآوری، خلاقیت، زمان، پول و تلاش خود را صرف جامعه می‌کنند چون عاشق کشورشان هستند؛ این کار است که باعث می‌شود نخبگان بیشتری را در مرزهایتان نگه دارید اما این کافی نیست. 


وی تاکید کرد: دولت باید قوانین را ساده کرده و محیط دوستانه برای انجام سرمایه‌گذاری و شکوفایی خلاقیت فراهم کند لذا لازم است آموزش با نیازهای آینده متطبق و روش‌ها با بلندهمتی نسل جدید جوان ایران منطبی باشد.  


این کارآفرین بین‌المللی نمایشگاه دستاوردهای جشنواره را نمونه‌ای عینی از فعالیت اثرگذار شهرک علمی و تحقیقاتی به عنوان یک موسسه پیشرو دانست که برای ظهور یک نقطه مشترک میان سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها تلاش می‌کند.  


وی افزود: در کشور پرتغال غذای دریایی بهترین کیفیت را دارد چون از اقیانوس متلاطم اطلس به دست می‌آید نه دریای آرام مدیترانه؛ این یک مثال است که چالش‌ها به ما قدرت داده و تاب‌آوری را برای رقابت‌های جهانی افزایش می‌دهد. 


ایران؛ مهدن تمدن، میراث و تاریخ 
کاررا ادامه داد: شما کشوری پرافتخار و مهد تمدن هستید، میراث و تاریخ ارزشمندی دارید و آموزش و دانش جزیی از فرهنگ شما شده است پس صرفنظر از اختلاف نظرها اینجا جمع شده‌ایم چون عاشق ایران هستیم و برای دستیابی به آینده‌ای بهتر باید فراتر از حرف‌ها و واژه‌ها عمل کنیم. 


وی خطاب به کارآفرینان ایران گفت: ایده‌ها و ارتباطاتی که از جشنواره گرفتید را دنبال کنید زیرا اگر هر یک از ما این کارها را انجام دهد تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.