اقتصاد بازار: دبیر کانون کارفرمایان اصفهان با تاکید بر اینکه خصوصی سازی برای صنایع اصفهان مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: یکی از مسائل مهم استان همین خصوصی سازی است که کار را به دست اهل آن نسپردند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، اصغر برشان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه به عنوان کارفرما اگر بگویند که یا باید پول برق کارخانه بدهیم یا حقوق کارگران را، می‌گویم که پول برق را پرداخت کنند، اظهار داشت: چرا که تنها افرادی که صدایشان به جایی نمی‌رسد همین کارگران هستند اگر نمی‌توانید حقوق آنها را بالا ببرید، انتظار می‌رود در بسته‌های حمایتی دولت توجه بیشتری نسبت به این قشر شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات استان باید بررسی و مطرح شود، افزود: اینکه اصفهان رتبه اول در فلان بخش را دارد، به درد نمی‌خورد. اصفهان خشک‌ترین استان کشور است و کمترین بودجه را برای مسائل عمرانی در اختیار دارد.
دبیر خانه کارگر اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اصفهان پس از تهران نخستین استان صنعتی کشور است، بیان داشت: به این دلیل اصفهان با داشتن مسائل خاص، بحران ‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.
وی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری در اصفهان از متوسط نرخ بیکاری کشوری بیشتر است، افزود: با توجه به اینکه اصفهان در صنایع دستی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، با حمایت وزارتخانه و هیئت دولت می‌توانیم گام مؤثری در این زمینه برداریم و معضل بیکاری را تا حدی مرتفع کنیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که خصوصی سازی برای صنایع اصفهان به وجود آورده است، تصریح کرد: در صنایع مختلف مشکلات زیادی داشتیم. مثلاً پلی اکریل با حضور 2 هزار نفر شاغل حدود پنج ماه است که حقوق عقب افتاده دارد و یکی از مسائل مهم استان همین خصوصی سازی است که کار را به دست اهل آن نسپردند.
برشان با تاکید بر اینکه این استان حمایت‌های خاص خود را می‌طلبد، بیان داشت: با اینکه در دهه گذشته هرچند وقت یک بار بحرانی را پشت سر گذاشتیم، با این حال اصفهان کارنامه درخشانی در زمینه صنعت دارد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه تنها کسانی که صدایشان به جایی نمی‌رسد کارگران هستند، گفت: اگر نمی‌توان حقوق آنها را افزایش داد، انتظار می‌رود دولت در بسته‌های حمایتی خود توجه بیشتری نسبت به این قشر کند.
عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه حدود یک میلیون کارگر در استان اصفهان زندگی می کنند، افزود: تعداد زیادی از کارگران با ناامنی شرایط کار مواجهند و وضعیت جامعه کارگری در شرایط بحرانی قرار دارد.
وی با بیان اینکه در گذشته وزارت کار با ارائه تسهیلات به کارفرمایان، درصدد افزایش حقوق کارگران در شب عید بود، تصریح کرد: متاسفانه این تسهیلات فراموش شده و هزینه‌های زندگی افزایش یافته و حقوق کارگران تناسبی با این هزینه‌ها ندارد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعداد زیادی از کارخانه ها توان پرداخت حقوق کارگران خود را ندارند.
وی افزود: کارگران تنها قشری هستند که صدایشان به جایی نمی رسد و نمی توانند کاری انجام دهند.
سهل آبادی با بیان اینکه دولت همیشه از اتحادیه های کارگری و کارفرمایی حمایت کرده است، گفت: اگر دولت توان افزایش حقوق کارگران را ندارد باید در تخصیص بسته های حمایتی خود توجه بیشتری به کارگران داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان با مشکلات کارگری و کارفرمایی زیادی مواجه است، از معاون پارلمانی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواست: بعنوان متولی اصلی کار و تولید در کشور، شرایط امروز استان اصفهان را به اطلاع مسئولان در تهران برساند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به حضور فعال مردم استان در جبهه های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی گفت: با این وجود کمترین بودجه عمرانی در سطح کشور به استان اصفهان اختصاص پیدا کرده است.