اقتصاد بازار: مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه طی سال های گذشته تجمعات کارگری در 700 درصد در استان افزایش یافت، گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان 2.7 درصد بالاتر از متوسط کشوری است
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، غلامعلی قادری در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان 2.7 درصد بالاتر از متوسط کشوری است، بیان داشت: در سال‌های گذشته در بسیاری از کارخانه‌ها تعدیل نیروی انسانی اتفاق افتاد و 700 درصد افزایش تجمعات کارگری داشتیم، ولی اجازه ندادیم که هیچ کدام از این مشکلات به وزارتخانه منتقل شود و سعی کردیم به صورت قانونی و با تعامل آنها را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه توجه به ایمنی در محیط کار اقدامات زیادی را انجام دادیم، اظهار داشت: امیدوار بودیم با برنامه ریزی در سال 95 درصد ناامنی در کار به صفر نزدیک شود.
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کانون کارفرمایان برای اولین بار در اصفهان با هدف پیوند ایده و سرمایه تشکیل شد، گفت: توسعه زیر ساخت‌های ورزشی را نیز در دستور کار خود قرار دادیم و مجموعه‌های ورزشی چهارباغ، بهارستان و اردستان با حضور نمایندگان هیئت دولت افتتاح شد.
وی در ادامه بیان داشت: در 16 سال گذشته صادرات بخش تعاون 200 میلیون دلار بود که 175 میلیون دلار آن مربوط به پنج سال اخیر است یعنی تنها 21.5 درصد مربوط به 11 سال قبل از آن است.
قادری با بیان اینکه هنگامی که مسئولیت این اداره را برعهده گرفتم، طرح ادغام دو وزارتخانه در مجلس مطرح بود و هیچ طرح خاصی برای چگونگی این ادغام در استان‌ها وجود نداشت، افزود: در اصفهان بعد از دو ماه کار پژوهشی و مطالعاتی در این زمینه به صورتی ادغام را انجام دادیم که وقفه‌ای در استان به وجود نیاید.
وی گفت: با رایزنی و پیگیری‌هایی که با نهاد ریاست جمهوری داشتیم، اصفهان برای بررسی انتخاب و در آن زمان به سه قسمت بزرگ، کوچک و متوسط تقسیم شد که الگوی استان‌های دیگر قرار گرفت و به آنها ابلاغ شد.
سرپرست جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با تشکر از مدیرکل سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: همدلی و وفاق زیادی بین همکاران ما در اداره کار و تشکل‌های کارگری وجود دارد که امتیاز مثبتی است که اصفهان می‌تواند از آن استفاده کند.
محسن نیرومند افزود: مدیران شورای هماهنگی که هر کدام در حد یک وزیر توانمندی دارند نیز می‌تواند کمک زیادی برای ما باشد.