اقتصاد بازار: معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای رفع بحران صندوق های بازنشستگی باید جراحی اساسی در این صندوق ها انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، جمشید تقی زاده در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در زمینه اشتغال برنامه های متنوعی در کشور در حال اجراست.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید هر سال 670 هزار شغل جدید در کشور ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه بخش تعاون، تحرک چشمگیری در کشور داشته است، گفت: مهمترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاستن از رنج مردم و افزایش رفاه اجتماعی در جامعه است.
معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم دو نشان بسیار شاخص در امنیت غذایی و بیمه دارد، گفت: وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی حرف اصلی را در زمینه این عرصه ها بیان کرده است.
وی گفت: امروز روابط بسیار خوبی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی ایجاد شده است.
تقی زاده تاکید کرد: هر اندازه که تعداد تشکل ها افزایش پیدا کند قدرت این وزارتخانه نیز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه سه کارگروه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است، گفت: این کارگروه ها بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای و بین سازمان تامین اجتماعی و اداره کار ایجاد شده است.
معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در بیمه بیکاری تحول اساسی ایجاد شود، گفت: برای تحقق تمرکز در حوزه کار آفرینی و اشتغال باید برنامه کاری ویژه ای در استان ها تدارک دیده شود.
وی گفت: باید برای شناسایی ظرفیت های مختلف کشور و شناسایی بازارهای کار، بصورت انقلابی عمل کنیم.
تقی زاده با بیان اینکه امروز بیش از 11 میلیون نفر تحت پوشش صندوق های بازنشستگی قرار دارند، افزود: برای رفع بحران صندوق های بازنشستگی باید جراحی اساسی در این صندوق ها انجام شود.
وی با بیان اینکه پایه طرح امنیت غذایی در وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته شد، گفت: امروز جنبش عظیمی برای شنیدن حرف های محرومان، فقرا و کارگران ایجاد شده است و امیدواریم این موضوع در استان اصفهان هم پیگیری شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راهبرد این وزارتخانه برای تغییر و جایگزینی مدیران کل گفت: هر مدیری باید تا سقف چهار سال در یک استان مدیریت داشته باشد و مدیران باید از بدنه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تعیین شوند.
وی افزود: نیروهای شاخص و بالقوه ای در استان اصفهان وجود دارد و برای تعیین مدیرکل تعاون استان بیش از 20 موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
تقی زاده گفت: حداکثر بعد از سه ماه حکم سرپرستی صادره شده به مدیرکلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر خواهد کرد و ابلاغ خواهد شد.