اقتصاد بازار: معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه برنامه و بودجه استان اصفهان گفت: تا این لحظه نرخ مشارکت مردم استان اصفهان در سرشماری اینترنتی 18 درصد است.
محمدرضا لعلی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد بازار با اشاره به استقبال خوب مردم استان برای مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن، اظهار داشت: طی دو روز گذشته مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی روندی رو به رشد داشت به این دلیل ستاد سرشماری کشور تصمیم گرفت که تا روز سه شنبه 27 مهر ماه مهلت سرشماری اینترنتی را تمدید کند.
وی افزود: تا امروز صبح 306 هزار خانوار در استان اصفهان در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند که این تعداد خانوار نزدیک یک میلیون نفر جمعیت را شامل می شود.
به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه برنامه و بودجه استان اصفهان، نرخ مشارکت مردم اصفهان در سرشماری اینترنتی نزدیک به 18 درصد است استان به بیش از 50 درصد هدفگذاری خود دست یافته است.
وی تاکید کرد: اگر طی چهار روز آینده خانوارهای اصفهانی برای شرکت در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند می توان به هدف مشارکت 30 درصدی دست یابیم.
لعلی با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ مشارکت مردم در شماری اینترنتی رتبه نوزدهم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ مشارکت در سرشماری اینترنتی در استان های کوچک بالاتر است اما اصفهان به نسبت تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان و ... که جمعیت زیادی دارند در رده بالاتری قرار دارد.
وی گفت: استان هایی با جمعیت پایین همچون بوشهر، سمنان، کردستان، ایلام و یزد مشارکت بالایی در سرشماری اینترنتی داشتند که از ابتدا نیز موضوع پیش بینی می شد.
مدير اجراي سرشماري استان اصفهان گفت: پیش بینی شده بود برای کشور به طور متوسط حدود 30 تا 35 درصد در شماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کنند که بخشی از استان های کوچک نیز این هدف را گذرانده اند و استان های بزرگ نیز نزدیک به هدف هستند.
لعلی با تاکید بر اینکه سرشماری حضوری نیز از 28 مهر ماه آغاز می شود، گفت: با توجه به تمدید مهلت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن، سرشماری حضوری با سه روز تاخیر به مدت یک ماه انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: در آن مدت نیز ثبت نام اینترنتی قطع خواهد شد اما خانوارهایی که برگه غایب به منازل آنها انداخته می شود می توانند ثبت نام اینترنتی داشته باشند و بقیه از این فرصت محروم می شوند.