اقتصاد بازار: به فاصله چند روز پس از اعلام تورم مهرماه از سوی مرکز آمار ایران، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۴ را ۸.۷ درصد اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد باازر به نقل از بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ حاکی از آن است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مهرماه ۱۳۹۵ به عدد ۲۴۸.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، همچنین شاخص مذکور در مهرماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی که اول آبان منتشر کرد، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهر ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۷.۹ درصد اعلام کرده بود.

در گزارش مرکز آمار ایران شاخص کل در مهرماه امسال عدد ۲۳۲.۹ اعلام شده بود که نسبت به ماه قبل ۰.۷ درصد افزایش داشته است؛ در گزارش مرکز آمار ایران در عین حال افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) ۶.۶ درصد عنوان شده بود که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل یعنی ۶.۷ درصد یک دهم واحد درصد، کاهش را نشان می داد. همچنین درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم خدمات و کالاهای مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماهه منتهی به مهرماه سال ۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۷.۹ درصد اعلام شده بود که نسبت به همین اطلاع در شهریورماه(۸.۳ درصد)، ۰.۴ واحد درصد کاهش را نشان می داد.