اقتصاد بازار: همایش تحلیل چشم انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات امریکا در اتاق بازرگانی اصفهان برگزارمی شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار دبیر کمیسیون سیاستگذاری اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر، گفت: همایش تحلیل چشم انداز اقتصادی و سیاسی ایران و جهان پس از انتخابات امریکا با سخنرانی دکتر سید محمد صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه و سازمان ملل متحد و دکتر احمد توکلی رئیس پیشین مرکز پژوهش های مجلس همراه با برگزاری پنل پرسش و پاسخ در جمع فعالان اقتصادی استان در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزارمی شود.
سید رضا صفوی با تاکید بر اینکه انتخابات امریکا و نتیجه آن تقریبا تمام کنشگران اقتصادی و سیاسی جهان را با تعجب مواجه کرده است، بیان داشت: تجربه نشان داده که مناسبات ایران و امریکا چه در دوران دموکرات ها و چه در زمان جمهوری خواهان تفاوت چشمگیری نداشته، اما این سوال مطرح است با توجه به رفتارهای ناشناخته ترامپ، سیاست های درونی امریکا در آینده جه تاثیری بر وضعیت اقتصادی و سیاسی ایران خواهد داشت؟ از طرفی از آنجایی که برجام نتیجه تمام توان ژئوپلیتیک آمریکا بوده آیا این دستاورد در دولت آینده آمریکا نادیده گرفته می شود؟
به گفته دبیر کمیسیون سیاستگذاری اتاق بازرگانی اصفهان؛ بررسی مشکلات ساختاری، فساد سیستماتیک، علل کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری و رکود حاکم بر اقتصاد ایران از دیگر موضوعات این همایش تحلیلی خواهد بود.
وی یادآور شد: این همایش روز شنبه 20 آذر ماه ساعت 17.30 با پذیرش و ثبت نام آغاز و راس ساعت 18 در محل سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.