اقتصاد بازار: سازمان خصوصی سازی در واکنش به نامه مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین (سهامدار عمده شرکت مخابرات ایران) مبنی بر بی اعتبار خواندن فسخ قرارداد واگذاری سهام این شرکت، اعلام کرد: ابلاغ فسخ، قانونی و دارای اعتبار کافی حقوقی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازارا، بیست و سوم آذرماه سازمان خصوصی سازی فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران را به دلیل اجرا نشدن تعهدات از سوی خریدار اعلام کرد.
در پی این امر، سازمان بورس و اوراق بهادار با صدور اطلاعیه‌ ای از مدیران مخابرات و سهامدار عمده (توسعه اعتماد مبین) خواست درباره ترکیب سهامداری توضیح فوری بدهند.
مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین نیز بتازگی در نامه ای به سازمان بورس و اوراق بهادار، اطلاعیه سازمان خصوصی سازی درباره فسخ قرارداد واگذاری سهام کنترلی و مدیریتی شرکت مخابرات ایران را بی اعتبار دانست.
در پی انتشار این نامه سازمان خصوصی سازی اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش سه شنبه روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، پیرو اطلاعیه سه شنبه (بیست و سوم آذرماه 1395) این سازمان در مورد فسخ قرارداد واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات ایران، نظر به اینکه شرکت خریدار پاسخی را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه و اقدام سازمان خصوصی سازی مبنی بر فسخ قرارداد واگذاری را فاقد اعتبار قانونی اعلام کرده است، تاکید می شود سازمان خصوصی سازی به موجب مفاد قراردادی دوجانبه از جمله ماده 11 و تبصره ذیل آن، دارای حق فسخ قرارداد به دلیل ایفا نشدن همه یا بخشی از تعهدات از سوی خریدار بوده و به اعتبار همین حق به فسخ قرارداد مبادرت کرده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است «بنابراین ابلاغ فسخ، قانونی و دارای اعتبار کافی حقوقی بوده است».
در ادامه اطلاعیه می خوانیم: البته خریدار حق دارد در صورت شکایت یا هر گونه اعتراض به اقدام سازمان خصوصی سازی به هیات داوری مراجعه کند، همچنانکه با وجود برخی مطالب منتشر شده در سامانه کدال و سایر منابع اطلاع رسانی به شرحی که اشاره شد، مدیرعامل شرکت خریدار در بیست و چهارم آذرماه 1395 دادخواست آن شرکت را برای رسیدگی و صدور حکم مبنی بر اعتبار قرارداد و بی اعتباری فسخ اعلام شده از هیات داوری درخواست کرده است.
بر پایه این اطلاعیه، سازمان خصوصی سازی با رعایت موازین قانونی و حقوق دولت پاسخ لازم را برای مرجع داوری یاد شده ارایه می کند و نتایج داوری و رای صادر شده را نیز به اطلاع عموم می رساند.