اقتصاد بازار: معاون رییس جمهور گفت: منابع اصلی کشور تا پایان سالجاری و در قانون برنامه و بودجه حدود 33 میلیارد دلار است و اعلام شده که این مبلغ را می توانیم به 41 میلیارد دلار نیز برسانیم.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، محمدباقر نوبخت امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر در شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، اقتصاد ایران هم اکنون هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کشورهایی از جمله کویت و عربستان در زمان کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دچار مشکلات اقتصادی، قطع یارانه ها و توزیع 68 میلیارد دلار اوراق قرضه شدند، در حالی که ایران در این مدت توانست به رشد اقتصادی برسد.
وی افزود: روز گذشته قیمت نفت اوپک بصورت رسمی 52 دلار اعلام شد که موجب خرسندی است زیرا ماه قبل این قیمت 25 دلار بود و ما در محاسبات خود و تبدیل نرخ دلار به ریال، این مبلغ را لحاظ کرده بودیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: با داشتن منابع مالی 41 میلیارد دلاری و در مقایسه با سال 91 که درآمد ارزی کشور 119 میلیارد دلار بود، تنها یک سوم منابع مالی در اختیار داریم.
نوبخت با اشاره به احداث بیش از70 کیلومتر خط راه آهن جدید و بازسازی بیش از یکهزار کیلومتر راه آهن در سه سال گذشته تصریح کرد: به زودی در حوزه تصویب و احداث می توانیم پروژه راه آهن برقی تهران- اصفهان و مترو شاهین شهر- اصفهان را نیز به سرانجام برسانیم.