مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بیشترین رکود در کشور بر صنایع مادر و صنعت اصفهان سایه افکنده است، گفت: با توجه به رکود حاکم بر صنایع استان، نرخ بیکاری در اصفهان ۱۲.۵ درصد است.
به گزارش اقتصادبازار به نقل از ایمنا، محسن نیرومند با اشاره به ادغام تمام ادارات ارتباط مستقیم با اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: انتظار داریم در مجلس دهم توجه ویژه‌ای به این وزارتخانه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۱۰ هزار کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۵ درصد جمعیت استان را کارگران تشکیل می‌دهند، نشان دهنده این است که بالاترین جمعیت کارگری کشور در استان اصفهان وجود دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه اصفهان قطب صنعت و صنایع مادر کشور است، تصریح کرد: بنابراین بیشترین رکود در کشور بر صنایع مادر و صنعت استان اصفهان سایه افکند، اما در سال جاری تا حدودی از رکود حاکم بر صنایع مادر و صنعت کاسته شده است، بزرگترین رکود را استان اصفهان تحمل کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به رکود حاکم بر صنایع استان نرخ بیکاری در اصفهان ۲.۵ درصد است.

نیرومند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری شامل افراد تحصیلکرده می‌شود به طوری که در مجموع ۳۵ درصد آقایان و ۵۰ درصد بانوان هستند، بیان داشت: باید روحیه کارآفرینی و حرفه‌آموزی در بین دانشجویان نهادینه شود، گرچه درس خواندن فرهنگ اشتغال است اما تضمین‌کننده اشتغال آینده دانشجویان حرفه‌آموزی است.

وی بیان داشت: اساسنامه اداره کار ایجاد اشتغال نیست بلکه هماهنگ‌کننده در ایجاد اشتغال در همکاری با دستگاه‌های ایجاد اشتغال است.