می‌گویند مرد جنجالی معاملات هواپیما در سکوت خبری استعفا کرده است. اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی که پس از برجام خبرسازترین چهره ایرانی در زمینه خرید هواپیما از کمپانی‌های ایرباس و بویینگ بود، حالا بی‌سروصدا کنار رفته است. کسی که حتی شایعه شد دلال خرید هواپیما بوده است. دیروز تسنیم خبر داد: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل استعفا کرد و نوشت: اصغر فخریه‌کاشان اسفند ماه‌ سال گذشته استعفا می‌دهد که وزیر راه و شهرسازی با آن مخالف می‌کند و درنهایت آخوندی با استعفای دوم فخریه‌کاشان موافقت می‌کند و البته تلفن کاشان که همیشه در دسترس و روشن بود، از دو روز گذشته خاموش است.
او اواخر‌ سال ٩٢ از سوی عباس آخوندی ابتدا به‌عنوان مشاور وزیر راه و شهرسازی و در ادامه به‌عنوان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل وزیر منصوب شد. او فرد اول قرارداد خرید ٢٠٠ فروند هواپیمای ایرباس، بویینگ و ATR محسوب می‌شود.
گفته می‌شود اگر چه تاکنون ١١ فروند هواپیمای ایرباس و ATR قراردادهای ذکرشده به ایران تحویل داده شده، اما نحوه تأمین منابع مالی هواپیماهای خریداری‌شده به‌خصوص بویینگ یکی از چالش‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی بوده است. با توجه به ارتباطات فخریه‌کاشان در حوزه تجارت و خداحافظی وی با پست قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی احتمالا روند تحویل هواپیماها به هما کند خواهد شد.
فارغ از امضای قراردادهای مبهم و کلان خرید هواپیما از دو کمپانی بویینگ و ایرباس، بخش حمل‌ونقل هوایی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است. مهرماه ‌سال ٩٢ با حکم وزیر راه و شهرسازی، علی‌‌محمد نوریان به‌عنوان قائم‌‌مقام وزیر در امور هوانوردی و هواشناسی منصوب شد. حدود یک‌سال بعد از این انتصاب یعنی پاییز ‌سال ٩٣ نوریان به‌دلیل آنچه اختلاف سلیقه با جهانگیریان رئیس مستعفی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
اسفند همان‌ سال و در فاصله چند روز مانده به نوروز ٩٤ مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به‌طور ناگهانی از سوی وزیر راه و شهرسازی برکنار شده بود.
اصغر فخریه‌کاشان در بانک مرکزی کابینه بنی‌صدر به سمت معاون امور مالی و اداری بانک مرکزی منصوب شده بود. او سپس به «انگلستان» رفت و روزنامه‌ها چنین مطرح کردند که «اصغر کاشان» برای ادامه تحصیل به این کشور عزیمت کرده است. پس از بازگشت، توسط حسین عادلی، رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی از تاریخ ۲۰ تیرماه‌ سال ۶۹ تا اول دی‌ماه ‌سال ۷۲، به‌عنوان معاونت ارزی و عضو هیأت عامل بانک مرکزی منصوب شد. اصغر فخریه‌کاشان ناگهان در اواسط آذرماه ۷۳ به دلایل نامعلومی بازداشت و در اوایل دی‌ ماه همان‌ سال آزاد می‌شود. در‌ سال ۱۳۸۰ وی به همراه اکبر ترکان، بهزاد نبوی و مسعود کرباسیان که همه چهره‌های غیرنفتی بودند، اعضای هیأت‌مدیره شرکت جنجالی پترو پارس را تشکیل می‌دادند.
او در تاریخ ۲۶ بهمن ۹۲ در حکمی از سوی عباس آخوندی، به‌عنوان مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری تأمین مالی خارجی پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی منصوب شد.