پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازار

امروز: چهارشنبه 29 فروردین 1403, 8 شوال 1445, Wednesday 17 April 2024
کد خبر: 7834
منتشر شده در پنج شنبه, 30 خرداد 1398 21:05
تعداد دیدگاه: 0

با نزدیک شدن به فصل انتخابات، تحرکات انتخاباتی برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی طی روزهای گذشته افزایش یافته و در حالی که بحث‌هایی پیرامون گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مطرح است محمدباقر قالیباف...

با نزدیک شدن به فصل انتخابات، تحرکات انتخاباتی برخی از احزاب و گروه‌های سیاسی طی روزهای گذشته افزایش یافته و در حالی که بحث‌هایی پیرامون گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مطرح است محمدباقر قالیباف که قبل‌تر ایده نواصولگرایی را مطرح کرده بود، در پیامی ویدئویی از جوانان انقلابی خواسته تا با هدف ایجاد «مجلس نو» در سایت جهاد ثبت‌نام کنند. دعوت شهردار پیشین تهران برای حضور در انتخابات مجلس این هفته سوژه بسیاری از رسانه‌ها و نیز صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی شد و کاربران با ساخت هشتگ‌های #مجلس_نو، #نو_اصولگرایی و #قالیباف نسبت به این درخواست واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

 شهردار اسبق تهران در این پیام از همه کسانی که خودشان یا در میان آشنایان و دوستان کسی را دارای صلاحیت و آمادگی برای انتخابات می‌دانند، دعوت کرد تا در یک سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند. قالیباف ضمن تاکید بر گام دوم انقلاب، انتخابات پیش روی مجلس را فرصتی برای اصلاح رویه‌های غلط سیاسی و ساخت مجلس نو برای ریل‌گذاری در ارتقای کارآمدی در مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور دانست. انتشار این پیام واکنش‌های فراوانی در میان فعالان سیاسی از هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا در پی داشت. برخی از اصولگرایان دعوت زودهنگام قالیباف را به نوعی وحدت‌شکنی به نام نواصولگرایی دانستند و برخی از اصلاح‌طلبان هم نوشتند که چون قالیباف امیدی به حمایت اصولگرایان سنتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد، به مجلس یازدهم دل بسته است. صادق زیباکلام هم گفت که اظهارات قالیباف درباره جوان‌گرایی درواقع پاک کردن صورت مساله است، چرا‌که مشکلات کشور به این دلیل نیست که مسوولان و مقامات پیر و فرتوت هستند. محمدعلی ابطحی مشاور رئیس دولت اصلاحات هم در واکنش نوشت: «حضور جوانان به‌عنوان کاندیدا برای مجلس یک ضرورت اجتناب‌نا‌پذیر است. مهم‌ترین‌ مانع ورود جوانان به صحنه قدرت، تفاوت سبک زندگی جوانان با تعریف رسمی از سبک‌زندگی است. مانع دیگر استفاده باندهای سیاسی از جوانان است که دست به کار شده‌اند و جوانان نمی‌خواهند ابزار جناح‌ها شوند.» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم به‌صورت علنی از قالیباف حمایت کرد و نوشت: «عزم قالیباف برای وارد کردن جوانان به مجلس به نتیجه خواهد رسید.» برخی از کاربران هم در این میان خواستار رسیدگی به حساب‌های مالی دوران شهرداری قالیباف پیش از هر فعالیت انتخاباتی شدند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید